کد خبر: ۲۴۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 15 June 2016
امام جمعه بابل گفت: واگذاری فروش سموم به بخش خصوصی با نظارت جدی همراه باشد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته جهاد کشاورزی قرار داریم این هفته را به همه جهادگران عرصه کشاورزی و کشاورزان که با مجاهدت، عزت غذایی ملت ما را تأمین می‌کنند و همچنین به همه خدمتگزاران جهاد کشاورزی که درصدد رفع مشکلات هستند تبریک عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که در سالیان اخیر به‌شدت با آن مواجه بودیم استفاده بی‌رویه از سموم در محصولات کشاورزی است، افزود: نگرانی‌های متعددی از سوی پزشکان امر تغذیه در این زمینه ذکر شد و آثار مهلکی که این سموم در زندگی مردم دارد و سبب بیماری‌هایی مختلف می‌شود، تذکر داده شد.

امام جمعه بابل تصریح کرد: نوعی سموم و آلودگی‌های زهرآگین و کشنده در محصولات کشاورزی استفاده می‌شود که انتظار می‌رود نظارت بیشتری صورت گیرد.

روحانی خاطرنشان کرد: واگذاری سموم به بخش خصوصی و عدم نظارت جدی زمینه سوء استفاده برخی افراد در استفاده از این سموم را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: شاهد فروش سموم‌ غیرقانونی که با معیارهای قانونی ساخت و تولید نشده هستیم که این گذشته از مشکل، عدم رعایت میزان مصرف و آموزش لازم به کشاورزان است.

امام جمعه بابل اضافه کرد: متاسفانه در کشت دوم برنج هرساله از بدترین و مخرب‌ترین سموم برای دفع آفات استفاده می‌شود که با کمال تأسف این سموم در محصولات اثر گذاشته و به همین دلیل محصول مازندران در استان‌های دیگر با ممنوعیت خرید مواجه شده، کشاورزان و تجار برنج با خسارت‌های فراوانی مواجه شده و سلامت مردم در خطر جدی افتاده است.

روحانی تصریح کرد: بیماری‌های مهمی چون سرطان و برخی بیماری‌های ناشناخته‌ای که مردم مظلوم و بی‌گناه با سهل‌انگاری برخی سودجو به آن دچار می‌شوند که نیاز است جهاد کشاورزی نسبت به این مسئله توجه کند و اصل واگذاری این امر و سموم به بخش خصوصی را با نظارت جدی‌تری مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه بابل در پایان گفت: واگذاری، تولید، نحوه مصرف سموم و آموزش کشاورزان با نظارت بیشتری صورت گیرد تا شاهد سلامت و امنیت غذایی مردم باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار