استاندار ایلام گفت: در سال 92 ایلام جزو سه استان اول در شاخص بیکاری بود در سال 93 هفتم شد و سال گذشته در رده پانزدهم قرار گرفت.
کد خبر: ۲۴۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 14 June 2016

استاندار ایلام گفت: در سال 92 ایلام جزو سه استان اول در شاخص بیکاری بود در سال 93 هفتم شد و سال گذشته در رده پانزدهم قرار گرفت.

به گزارش تابناک ایلام،مهندس «محمدرضا مروارید» در مراسم جشن خودکفایی 1510خانواده مددجو که با حضور فتاح- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل از سال 1342 حمایت از مستضعفین را مطرح کرد و به همین دلیل بود که به محض پیروزی انقلاب نهاد کمیته را در این رابطه تأسیس کرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت جدید کمیته اعتبارات بیشتری در اختیار خودکفایی و اشتغال قرار گرفت، تصریح کرد: این امر با همراهی سیستم بانکی تحقق بیشتری پیدا کرد که جای قدردانی دارد و بدین وسیله آمار خانواده‌های تحت حمایت کمتر شد و به کمتر از 10 درصد خواهد رسید.

استاندار ایلام با بیان اینکه  ایلام نیروی انسانی باهوش و پرتلاشی دارد که باید زمینه‌های اشتغال آنان فراهم شود چون پتانسیل‌های خوبی در حوزه دامپروری، کشاورزی و فرش وجود دارد، تصریح کرد: در سال 92 ایلام جزو سه استان اول در شاخص بیکاری بود در سال 93 هفتم شد و سال گذشته در رده پانزدهم قرار گرفت که امیدواریم با امکانات موجود بتوانیم در یکی دو سال آینده استانی با سطح بیکاری بسیار پایین باشیم.

مروارید ادامه داد: خوشبختانه از شرکت‌ها و واحدهایی که در 3 سال اخیر تعطیل‌شده بود توانستیم 17 واحد را در سال 94 به چرخه تولید برگردانیم و قصد داریم در سال پیش رو واحدهای زیادتری را به جریان تولید برگشت دهیم که در این میان کمیته امداد با اعتبار کم‌ کارهای خوب و پایداری ایجاد کرده به‌گونه‌ای که روستاییان اگر بخواهند شغل ایجاد کنند با 3 درصد این امر را تحقق دهند.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال کاری صرفاً دولتی نیست و نهادهایی مانند کمیته امداد باید زمینه‌های کارآفرینی از کارهای کوچک تا بزرگ با امکاناتی که موجود است در اختیار مددجویان قرار دهند تا با ایجاد کارگاه‌های کوچک زمینه‌ی اشتغال فراهم شود.

استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با همت مسئولین و بر اساس فرمایشات رهبری هیچ‌کس در جامعه اسلامی غم نان نداشته باشد./م 


منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار