فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع سه آتش سوزی در جنگلها و مراتع استان خبرداد.
کد خبر: ۲۴۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 13 June 2016
سرهنگ برزمند در گفت و گو با ایسنا افزود: ظهر یکشنبه، 23 خرداد ساعت 13 یک فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی "ده شیخ" بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا رخ داد.

وی بیان کرد: این آتش سوزی با تلاش نیروهای یگان حفاظت شهرستان ساعت 14 و 30 دقیقه مهار و خاموش شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آتش سوزی دوم ساعت 13 در "مارگون" شهرستان بویراحمد اتفاق افتاد که بصورت سطحی خساراتی را به عرصه های مرتعی منطقه وارد کرد و در ساعت 15 مهار و خاموش شد.

سرهنگ برزمند تصریح کرد: آتش سوزی سوم ساعت 14 و 30 دقیقه در منطقه "چاه تلخ" شهرستان باشت در پس مزارع اتفاق افتاد که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی از سرایت به عرصه های جنگلی و مرتعی جلوگیری شد.

وی عنوان کرد: این آتش سوزی هنوز مهار نشده و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان در حال تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص میزان خسارات وارده این آتش سوزی ها اضافه کرد: هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و پس از نقشه برداری هوایی(GPS) بصورت دقیق مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته در ۷۵ فقره آتش سوزی در جنگلهای استان، 1296 هكتار از جنگل ها و مراتع استان در آتش سوخت.

استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از 870 هزار هکتار جنگل و بیش از 550 هزار هکتار مرتع است و 87 درصد این استان را جنگل و مرتع تشکیل می دهد همچنین این استان 20 درصد جنگلهای زاگرس را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار