تفاهم ‌نامه همکاری جامعه هتلداران و میراث فرهنگی فارس در زمینه ایجاد فروشگاه و کارگاه زنده تولید صنایع دستی در هتل‌های چهار و پنج ستاره استان فارس منعقد شد.
کد خبر: ۲۴۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 11 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما: مناسبت روزجهانی صنایع دستی بابرگزاری مراسمی درشیرازاز70 هنرمندوفعال صنایع دستی فارس تجلیل شد .

معاون هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع استانداری فارس دراین مراسم بااشاره به نقش مهم صنایع دستی درتحقق اقتصادمقاومتی وتوسعه صادرات غیرنفتی گفت: بر اساس آمار رسمی گمرک صادرات صنایع دستی و فرش دستبافت این استان در سال گذشته 40 میلیون دلار بود.

یدالله رحمانی با قابل ملاحظه خواندن این میزان صادرات افزود: باید با برنامه ریزی مناسب از توان و خلاقیت هنرمندان این استان در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی بیشتر استفاده شود.

او ادامه داد: به زودی مرکز رشد گردشگری و صنایع دستی در پارک علم و فناوری استان فارس راه‌اندازی می‌شود که این مرکز باید عامل مهمی در رشد گردشگری و صنایع دستی استان ایفا کند.

معاون امور اقتصادی استانداری فارس از ایجاد شهرک صنایع دستی در فارس خبر داد و گفت: این شهرک در حال مکان یابی است و سرمایه گذار آن مشخص شده و امید است به زودیساخت آن آغاز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیزاز فعالیت 200هزار هنرمند صنایع دستی در استان خبر داد وبا اشاره به اینکه فارس جزء سه استان برتر کشور در این بخش است گفت: بخش صنایع دستی ظرفیت های منحصر به فردی در بخش اقتصادی دارد که می تواند یکی از راه های مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در کشور باشد.

مصیب امیری افزود: از سال گذشته تاکنون آموزش و صدور مجوز برای تولید بیشتر و رونق بخش صنایع دستی در استان مد نظر قرار گرفته که در این زمینه طی سال گذشته750 نفر در بخش صنایع دستی استان آموزش دیده اند.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه معرفی و فروش هر چه بیشتر محصولات بومی صنایع دستی به گردشگران، کمک به اقتصاد صنعتگران و ایجاد اشتغال در صنایع دستی،حمایت از توسعه پایدار، فرهنگ‌سازی برای توسعه و گسترش تولیدات هنری و مصرفی صنایع دستی و تلاش برای حفظ و معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار