رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد:
باتوجه به اینکه استان خوزستان قطب اول تولید محصولات کشاورزی است، لذا در این سند جایگاه ویژه برای استان در نظر گرفته شده است که ان شاالله با تلاش مسئولین و کشاورزان عزیز بتوانیم اهداف را محقق کنیم.
کد خبر: ۲۴۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 10 June 2016
به گزارش تابناک خوزستان؛ کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به هفته جهاد کشاورزی عنوان کرد: جهاد سازندگی نهادی است که نطفه ی آن در انقلاب بسته شد، و در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخواسته انقلاب اسلامی به ثمر رسید.

وی افزود: حدیث جهاد سازندگی، حدیث انقلاب است و کارنامه سراسر جهاد و شهادت آن با ۳۳۰۰ شهید، نشان از تلاش و سختکوشی جهادگران دارد.

چنگلوایی اظهار کرد: جهاد سازندگی از میان توده های میلیونی مستضعفان و با فرمان امام شکل گرفت که رسالت اصلی آن ابلاغ پیام اسلام و انقلاب و کاشتن بذر استقلال و آبادی در دل روستاها بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: بخش کشاورزی یکی از مهمترین زیربخش های اقتصادی کشور است که علاوه بر رسالت خود مبنی بر ایجاد امنیت غذایی، نقش مهمی در صادرات و ایجاد اشتغال دارد

وی خاطرنشان کرد: ساختار اصلی بخش کشاورزی را ۶۶ محصول تشکیل می دهد که خوشبختانه کشور ما در بین ۲۲ محصول رتبه اول تا هفتم، در بین ۳۵ محصول رتبه اول تا نهم و در میان ۴۲ محصول رتبه اول تا دوازدهم را دارد.

چنگلوایی با اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به بخش کشاورزی عنوان کرد: با پیگیری رئیس جمهور و موافقت رهبر انقلاب، مبلغ ۱۰ میلیارد دلار از محل صندوف توسعه ملی برای اجرای طرح های آب و خاک در اختیار بخش کشاورزی قرار داده شده است.

وی گفت: در سال ۹۲، یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به خوزستان اختصاص یافت، اخیراً نیز ۸۰۰ میلیارد تومان از محل فاینانس کشورهای خارجی برای این طرح در نظر گرفته شده که در شرف تخصیص است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری تاکنون پیشرفت خوبی داشته و عملیات اجرایی آن با ۷۰ کارگاه در ۲۰ شهر با ۱۰ هزار نفر عوامل، درحال انجام است.

چنگلوایی گفت: نگرانی تخصیص آب به فاز دوم در سطح ۲۰۷ هزار هکتار از این پروژه با دستور رئیس جمهور بر طرف شده است.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که بزرگترین طرح تاریخ کشاورزی کشور لقب گرفته، ۸/۵ میلیون تن به محصولات کشاورزی استان خوزستان اضافه خواهد شد و مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی را در استان خوزستان شاهد خواهیم بود.

کیخسرو چنگلوایی با اشاره به شعار سال ۹۵ اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن فرمایشات رهبر انقلاب، وزارت جهاد کشاورزی سند اجرایی اهداف اقتصاد مقاومتی را تنظیم و به استانها ابلاغ کرده که محوریت آن رسیدن به خودکفایی در محصولات کشاورزی، ایجاد امنیت غذایی و کشاورزی پایدار می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اساس این سند برنامه ریزی شده است که در زمینه تولید گندم، جو، شکر، ذرت، برنج و دانه های روغنی به مرز خود کفایی برسیم و طرح های زیربنایی را انجام دهیم.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه استان خوزستان قطب اول تولید محصولات کشاورزی است، لذا در این سند جایگاه ویژه برای استان در نظر گرفته شده است که ان شاالله با تلاش مسئولین و کشاورزان عزیز بتوانیم اهداف را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۵ خرید گندم از مرز یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن گذشت و با ۴۴ درصد افزایش، تاکنون در استان سابقه نداشته و به عنوان یک رکورد محسوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: در زمینه خرید کُلزا ۵۸ درصد، تولید شکر ۱۶ درصد و در تولید چغندر ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار