معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام گفت:با توجه به حساسیت موضوع سلامت آب مورد نیاز مزارع کشت سبزی و تایید سلامت این محصول پر تقاضا و پر مصرف مد نظر و مورد بازرسی و نظارت دقیق مسئولان است.
کد خبر: ۲۴۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 08 June 2016

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام گفت:با توجه به حساسیت موضوع سلامت آب مورد نیاز مزارع کشت سبزی و تایید سلامت این محصول پر تقاضا و پر مصرف مد نظر و مورد بازرسی و نظارت دقیق مسئولان است.

به گزارش تابناک ایلام؛مجید کاکی روز چهارشنبه در آیین امحای 15 تن مواد غذایی و بهداشتی، آرایشی فاسد اظهار کرد: دولت یازدهم به مقوله سلامت و امنیت غذایی مردم اهمیت زیادی می دهد و در شهرستان ایلام نیز اقدام های مناسبی با همکاری دستگاه های متولی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به سلامت آب مورد نیاز برای آبیاری سبزی در این شهرستان افزود: سال گذشته پس از اینکه مشاهده شد مزارع کشت سبزی با آب ناسالم و آب فاضلاب آبیاری می شود با این مساله برخورد شدید شد و چندین مورد نیز تخریب اراضی صورت گرفت.

کاکی یادآور شد: امسال هم با توجه به حساسیت موضوع سلامت آب مورد نیاز مزارع کشت سبزی و تایید سلامت این محصول پر تقاضا و پر مصرف مد نظر و مورد بازرسی و نظارت دقیق مسئولان است.

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان دستگاه های متولی با همکاری مردم برای حفظ سلامت و امنیت غذایی جامعه گام های مثبت بیشتری برداشته شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام نیز در این آیین گفت: اختلال در سلامت فرد در واقع موجب مختلل شدن وضعیت زندگی فردی و اجتماعی می شود.

نعمت الله بیرانوندی افزود: همچنین استفاده از کالاهایی که به هر دلیل غیرقابل مصرف هستند به سلامت اقتصادی مصرف کنندگان نیز آسیب وارد می سازد چرا که هم هدر رفت هزینه خرید محصول و هم بیماری مصرف کننده را در پی دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مراکز تولید و عرضه موادی چون نان، شیرینی، رستوران و غذاخوری ها، آرایشگاه های زنانه، محصولات لبنی، فرآورده های پروتئینی، تنقلات مورد علاقه کودکان با دغدغه های مواجه هستیم، اظهار کرد: باید برای برخورد با موارد تخلف و افراد متخلف اهمال کاری و سهل انگاری نداشته باشیم.

بیرانوندی یادآور شد: مردم نیز باید به جای استفاده از محصولات فاقد کیفیتی که سلامت آنها نیز مورد تایید نیست باید متقاضی کالاهای سالم و دارای پروانه تایید وزارت بهداشت باشند و استفاده از محصولات سالم به جای فرآورده ارزان در بین مردم فرهنگ سازی شود و سطح آگاه سازی جامعه در این زمینه از سوی مسئولان و رسانه ها باید افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه به طور معمول در هنگام بازرسی یا انجام ماموریت گشت و کنترل از مراکز مختلف توسط متصدیان آن اماکن مقاومت هایی صورت می گیرد، خواستار ایجاد یک شعب در دادسرا توسط دادستانی ایلام برای رسیدگی به این موضوع شد.

بیرانوندی با بیان اینکه هدف اصلی ما سلامت مصرف کنندگان است، تاکید کرد: نیازمند حمایت مراجع ارشد استان هستیم تا در صورت معرفی یک پرونده به مراجع قضایی افراد واسطه و میانجی روند پیگیری پرونده متخلفان را مختل نکند.

وی از اجرای طرح ضیافت الهی در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: طرح گشت و نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی در قالب این طرح از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 5:30 تا وقت افطار در تمام استان اجرا می شود.

در این آیین 15 تن انواع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی غیر قابل مصرف که از ابتدای سال جاری تاکنون از مراکز تولید و عرضه این محصولات جمع آوری شده بود با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، فرمانداری ایلام، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی در مرکز بهداشت شهرستان ایلام معدوم شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار