معضل فاضلاب خروجی بیمارستان‌ها همچنان پابرجاست و به جز بیمارستان آتیه، هیچ یک از بیمارستان‌های همدان از سیستم تصفیه فاضلاب‌ و پسماند عفونی برخوردار نیستند.
کد خبر: ۲۴۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 08 June 2016
مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: هیچ یک از بیمارستان‌های همدان از سیستم تصفیه فاضلاب‌ و پسماند عفونی برخوردار نیستند.

به گزارش ایسنا، حسین آذر تکین سه‌شنبه 18 خرداد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، با اشاره به موضوع تخلیه فاضلاب نقاط مختلفی از شهر همدان در رودخانه‌ها اظهار کرد: یکی از این نقاط، حاشیه شهر مریانج بود که فاضلاب درون جوی آب ریخته می‌شد و شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان، طی امضای قراردادی با پیمانکار، هزار و 650 متر مربع شبکه جمع‌آوری فاضلاب را در این منطقه در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: دو هزار و 220 متر از شبکه آب فاضلاب این محدوده نیز مورد اصلاح قرار گرفته و به شبکه فاضلاب شهرک ولیعصر متصل شده است که در پایان به شبکه سراسری دفع فاضلاب منتهی می‌شود.

وی در ادامه گفت: معضل فاضلاب خروجی بیمارستان‌ها همچنان پابرجاست و به جز بیمارستان آتیه، هیچ یک از بیمارستان‌های همدان از سیستم تصفیه فاضلاب‌ و پسماند عفونی برخوردار نیستند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان با بیان اینکه فاضلاب بیمارستانی باید قبل از ورود به شبکه فاضلاب شهری «پیش‌تصفیه» شود، تصریح کرد: متأسفانه هیچ کنترل و نظارتی روی خروجی فاضلاب بیمارستان‌ها صورت نمی‌گیرد و تصفیه اصولی و ایمن در این موضوع وجود ندارد.

بر این اساس مصوب شد در این کارگروه، جلسه با حضور رؤسای بیمارستان‌ها و یا مسئولان درمان برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار