به استناد خود قرآن و روایت اسلامی، ماه رمضان ظرف نزول قرآن بوده و این، شرافت و قداست ماه مبارک رمضان است.
کد خبر: ۲۴۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 08 June 2016
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان ماه رمضان را بهترین فرصت محاسبه و مراقبه از نفس دانست که باید بسیار گرامی و ارزشمند شمرده شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی‌ورکشی اظهار کرد: به استناد خود قرآن و روایت اسلامی، ماه رمضان ظرف نزول قرآن بوده و این، شرافت و قداست ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: بر اساس خطبه شعبانیه، ماه رمضان، ماه معرفت است و برای پذیرفته شدن آمال و دعاها، شرایط سخت وجود ندارد و اعمال غیرارادی هم حکم ثواب کامل را در ماه میهمانی خدا دارد.

وی بیان کرد: بر اساس توصیه بزرگان درباره ماه مبارک رمضان، این ماه بهترین زمان و فرصت محاسبه و مراقبه نفس و شرکت در نمازهای جماعت و قرائت قرآن کریم است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد همدان عنوان کرد: خواندن نوافل روزانه به‌صورت دو رکعت نافله صبح قبل از نماز صبح، دو رکعت نافله ظهر قبل از نماز ظهر دو رکعت نافله عصر قبل از نماز عصر، دو رکعت نافله مغرب بعد از نماز مغرب و دو رکعت نافله عشاء به‌صورت نشسته بعد از نماز عشاء، ثواب فراوانی دارد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین نماز نافله که در این ماه به آن تأکید فروان شده است نافله شب (نماز شب) است که یازده رکعت شامل 4 دو رکعتی به نیت نافله شب، 2 رکعت به نیت نماز شفع، یک رکعت به نیت نماز وتر دارد و نکته مهم اینکه دعا برای آمرزش 40 مؤمن در قنوت نماز وتر مستحب است و حتی می‌توان به یک دعای ساده‌ای نظیر ربنا آتنا ... بسنده کرد.

وی افزود: خواندن دعای سحر به ویژه ابوحمزه ثمالی در ماه رمضان سفارش شده است و اگر فرصت نیست تمام آن را در یک سحر خوانده شود می‌توان آن را در چند سحر خواند.

طالقانی‌ورکشی گفت: شرکت در محافل مذهبی نظیر سخنرانی، تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و مطالعه‌ کتب مذهبی، اخلاقی از دیگر کارهای پسندیده ماه میهمانی خداست.

وی تاکید کرد: افطاری دادن در مساجد به‌صورت ساده و رسیدگی به نیازمندان در این ماه بسیار مورد سفارش و تأکید بزرگان قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سعی شود در این ماه، دل را از وجود کینه خالی کنیم چرا که دلی که محل کینه باشد، تاریک است و جایی برای نور خدا باقی نمی‌ماند.

طالقانی‌ورکشی تأکید کرد: انس با قرآن، دعای برای هم از دیگر کارهایی است که نباید فراموش شود و نباید در دعا کردن بخل ورزید.
برچسب ها: ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار