راه اندازی سامانه 190 در حوزه سلامت گامی بلند در جهت تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت در جامعه می باشد.
کد خبر: ۲۴۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 08 June 2016
دکتر سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت :  سامانه تلفنی به نام سامانه تلفن گویای 190 در حوزه سلامت راه اندازی شده است که همانند سامانه پلیس 110 به بررسی شکایات، گزاراشات، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و سلامت در جامعه می پردازد.

وی افزود : اگر موردی در محیط جامعه اتفاق بیافتد که برای سلامتی افراد مضر باشد ، لازم است که مردم با این سامانه تماس بگیرند و مشکل ایجاد شده را گزارش نمایند.

دکتر سلمان زاده در ادامه گفت: تلاش می شود تا اتومبیل های متحد الشکلی مثل ماشین پلیس فراهم شود تا به صورت سیار  پایش از محیط را در سطح جامعه انجام دهند. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در رابطه با کارگاههای آب شیرین کن افزود: در سال گذشته کارگاههای آب شیرین کن راه اندازی شد . چرا که  قبلا هرشخصی در خانه اش یک کارگاه بدون نظارت راه اندازی کرده بود و آب بدون کلر در سطح جامعه توزیع می شد اما در حال حاضر این کارگاهها کد بندی شده اند و آب با کیفیت و مطابق با استاندارد را به مردم ارائه می نمایند.

 دکتر سلمان زاده تصریح کرد: در بحث توزیع آب آشامیدنی غیر بهداشتی نیز تصمیماتی گرفته شده است و اکنون در حال جمع آوری خودروهای عیربهداشتی توزیع کننده آب هستیم. همچنین  خودروهایی کدگزاری شده به همراه افراد آموزش دیده مسئول توزیع آب در شهرها و روستاها هستند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مغازه یا کیوسکی آب بشکه ای غیر استاندارد توزیع کند برخورد لازم با آن صورت می گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار