شانزدهیمن دوره مسابقات قرآنی زندانیان استان خوزستان با حضور 240 زندانی به میزبانی زندان سپیدار اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 08 June 2016
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های خوزستان، در آئین افتتاحیه این دوره از مسابقات نادر ایگدر ضمن تشکر از میزبانی زندان سپیدار و دست‌اندرکاران برپایی این دوره از مسابقات، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و مسؤولین زندان و زندانیان را به برپایی برنامه‌های ویژه ماه مهمانی خدا فراخواند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های خوزستان همچنین اقدامات قرآنی را در زندان‌های استان محور تربیت و اصلاح رفتار و اندیشه زندانیان معرفی کرد و افزود: ثبت بیش از 4 هزار و 800 نفر زندانی حافظ اجزاء قرآن مبین اراده و تلاش وافر زندان‌های استان در آموزش و توسعه عطر و رایحه قرانی در زندان‌هاست.

وی در زندان‌های استان قرآن را کتاب هدایت و نسخه‌ای برای جلای قلب و روح از پلشتی‌ها توصیف کرد و گفت:  کسی که به قرآن مراجعه می‌کند و آن مانوس می‌شود، بیش از سایرین در رعایت اخلاق و رفتار اسلامی و پرهیز از محرمات مراعات می‌کند.

وی در خاتمه بر ضرورت استفاده زندانیان از فرصت‌های اصلاحی و تربیتی فراهم شده در زندان‌ها برای تهذیب نفس و تدبر در خصوص مافات عمل و جبران رفتاری این آسیب‌ها تأکید کرد و افزود: اگر قرآن الگوی شما برای در پیشگیری روش‌های اخلاقی و اسلامی برای زندگی باشد، بسیاری از آسیب‌های روحی، شخصیتی و اجتماعی وارده به فرد جبران شده و التیام خواهد یافت، زیرا جامعه به افراد مأنوس با قرآن اعتماد می‌کند و آنها را ارج می‌نهد.

سبحانی سرپرست اداره فرهنگی زندان‌های خوزستان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت و ارزش والای قرآن و آموزه‌های قرآنی در زندگی توسعه برنامه‌های قرآنی را از اولویت‌های اصلی مسؤولین فرهنگی زندان‌های خوزستان خوانده و افزود: انس و آشنایی هر چه زیادتر با قرآن باعث نورانیت و حلال بسیاری از مشکلات است و همه نواقص جامعه از مأنوس نبودن با قرآن و معارف قرآنی سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بایستی در توسعه نهضت قرآن آموزی به مرتبه‌ای برسیم که آموزه‌های قرآن در تمام ابعاد زندگی کاربردی شود، تصریح کرد: پیروی از فرهنگ قرآنی واحکام شرعی موجب تحکیم و بقای خانواده‌ها خواهد شد.

سبحانی با اعلام اینکه مسابقات با حضور زندانیان سراسر استان برگزار شده گفت: در مسابقات قرآن کریم مددجویان مرد 240 نفر شرکت کردند که در هر رشته یک نفر به مسابقات کشوری اعزام می‌شود این دوره از مسابقات قرآن کریم را کاظم آذرپیرا، حمید چنانی، رحیم شریفی و محمد سیلاوی داوری کردند.

در پایان این دوره از مسابقات در حفظ یک، سه، پنج، ده، پانزده، بیست جزء، حفظ کل، قرائت قرآن و اذان به ترتیب اقایان عیاشی، عبیاوی، سواری، علعلی، عبیداوی، عمیدی، غرابی، قریشوندی، عبدالهی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار