مديركل استاندارد خوزستان گفت: اجرای طرح جامع نظارت بر کیفیت کالاهای بازار ویژه ماه مبارک رمضان توسط این اداره کل آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۴۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 07 June 2016
رضا دهدشتی زاده اظهار كرد: طرح نظارتی ماه رمضان توسط معاون اجرایی رییس جمهور به تمام دستگاه‌های نظارتی استان‌ها شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اصناف، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین اداره‌کل استاندارد ابلاغ شده است که هرکدام بنا به وظیفه و ماموریت کاری خود این طرح را اجرا می‌کنند.

وي افزود: در این طرح نظارت بر کیفیت اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان شامل برنج، حبوبات، مواد پروتئینی، شیرینی‌جات، شکر، روغن، خرما و مواد لبنی مورد تاکید است که در قالب آن کارشناسان ما از کالاهای موجود در بازار نمونه‌برداری کرده و سپس این نمونه‌ها در آزمايشگاه‌هاي اداره استاندارد مورد آزمون قرار مي‌گيرند تا از اين طريق از سلامت و كيفيت كالاي مربوطه اطمينان حاصل شود.

دهدشتی زاده تصریح کرد: اگر کالاهای نمونه از نظر کیفی مشکل داشته باشند و یا مطابق با شرایط استاندارد نباشند، آن کالا توقیف و از سطح بازار جمع‌آوری می‌شود و در نهایت، عرضه‌کننده کالای نامرغوب توسط اداره استاندارد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: البته علاوه بر این طرح توسط این اداره‌کل به صورت مستمر و در طول سال از واحدهاي توليدي و كارخانجات بازرسي مي‌شود و در آستانه ماه مبارك رمضان نيز اين روند ادامه دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار