متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دستاوردهای علمی در حوزه قلب و عروق در شیراز کم نظیر و زبانزد در سایر کشورهاست.
کد خبر: ۲۴۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 06 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر جواد کجوری، اظهار داشت: هم اینک بسیاری از اعمال پیچیده قلب و عروق در این شیراز با روش های کم تهاجمی انجام می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: بسیاری از دانشمندان علوم قلب و عروق که به شیراز می آیند کارهایی مانند پیوند دریچه قلب را که به صورت کم تهاجمی و از طریق آنژیو انجام می شود، غیرقابل باور می دانند، انجام این عمل از طریق قلب بسته و بدون جراحی باز یکی از پیشرفته ترین عمل هایی است که در معدود کشورها انجام می شود.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: گرفتگی های عروق نیز اکنون از طریق اعمال کم تهاجمی در مراکز دولتی، خیریه و خصوصی شیراز در حال انجام است، این گرفتگی ها می تواند سابقه وراثت و ژنتیک داتشه باشد یا بر اثر سبک زندگی و تغذیه نادرست به جود آید .

وی اضافه کرد: متاسفانه سن ابتلا به بیماری های قلبی در جامعه ما 10 سال زودتر از سایر جوامع شروع می شود و این زنگ خطری جدی و گوشزدی به برنامه ریزان و مسئولان است که برای تغییر سبک زندگی مردم بیشتر تلاش کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مواردی مشاهده شده که برخی از افراد از سن 10 سالگی دچار گرفتگی عروق شده اند یا از زمان جنینی نارسایی قلبی داشته اند این موارد با اعمال جراحی کم تهاجمی در شیراز قابل درمان است اما مهمتر از این مساله اجرای راهکارهای پیشگیرانه است که از طریق تغییر در سبک زندگی محقق می شود.

کجوری گفت: مراقبت دارویی بعد از رفع گرفتگی عروق و توانبخشی قلب از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود زیرا بسیاری از کسانی که با رفع گرفتگی عروق از خطر سکته های مرگبار رهایی یافته اند به علت تداوم همان سبک قبلی زندگی و بی توجهی به هشدارهای پزشکی، دوباره دراین ورطه افتاده اند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار