مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد؛
کد خبر: ۲۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 17 April 2015
مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد ناپایداری هوا و بارش پراکنده بهاری تا ظهر روز شنبه در برخی مناطق خوزستان ادامه داشته باشد.


کورش بهادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدل های پیش یابی و نقشه های هواشناسی نشان می دهد بارش های پراکنده توام با گرد و غبار که منشا آن عربستان و صحراهای جنوب عراق است تا 24ساعت آینده ادامه یابد ولی وسعت و میزان بارش باران در مناطق شمالی و شمال شرق خوزستان قابل توجه خواهد بود.

وی میزان بارش باران در شبانه روز گذشته در بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه را 13میلیمتر و بخش حسینیه از توابع اندیمشک را چهار میلیمتر اعلام کرد.

بهادری گفت: گرد و غباری که در سه روز گذشته آسمان خوزستان را پوشانده در لایه های بالایی جو قرار دارد و با ابرهای باران زا آمیخته شده که سبب شده بارش پراکنده باران در سطح خوزستان گل آلود باشد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود:این گرد و غبار در خوزستان از اشباع ابرها و سپس باران جلوگیری کرده و سبب تغییرات در مدل های بارشی شده است.

وی افزود: انتظار بارش باران در خوزستان از سامانه جنوبی که هنوز در این استان فعال است در حد 20 تا 30میلیمتر بود ولی ممزوج شدن این سامانه با گردو غبار سبب کاهش میزان انرژی سامانه بارشی و به تبع آن فقدان بارش موثر و فراگیر شده است.

وزارت نیرو چندی پیش در گزارشی خوزستان را ردیف استان هایی قرار داد که در سال آبی جاری با تنش شدید آب رو به رو هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار