رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کنترل منشا خارجی ریزگردها نیاز به همکاری کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی دارد .
کد خبر: ۲۳۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 01 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خداکرم جلالی در حاشیه سفر به بندرعباس  افزود: به علت نبود شرایط و بروز مشکلات در کشورهای عراق،سوریه و عربستان تاکنون اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.
 
وی با اشاره به شناسایی منشا داخلی ریزگردها، اظهار کرد: از ۴۰۰ کانون بحرانی با حدود ۷ و نیم میلیون هکتار در کشور برای بیابان زدایی ۳ میلیون هکتار از آن در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است.
 
جلالی تصریح کرد: برای اجرای طرح های بیابان زدایی درکشور۸۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که سهم هرمزگان یک میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان است.
 
رئیس سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: همچنین امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری در کشور ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که سهم هرمزگان ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان است.
 
جلالی بیان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در ۶۵۰ هزار هکتار و کنترل ۹۰ هزار هکتارکانون های بحرانی بیابان زا و کانون های گردوغبار کشور از برنامه های این سازمان در سال اقتصاد مقاومتی است.
 
وی اظهار کرد: اجرای این دو برنامه با توجه به شرایط اقلیمی کشور و کمبود آب و بیلان منفی دشت های کشور حائز اهمیت است.
 
همچنین رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در جمع خیرین حوزه آبخیزداری  استان هرمزگان با قدردانی از اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان در اجرای پروژه های آبخیزداری با مشارکت خیرین گفت:مجمع خیرین باعث ایجاد رقابت در سازه های آبخیزداری در استان هرمزگان شده است.
 
" جلالی گفت: استان هرمزگان به عنوان استانی الگوبرای سایر استان ها و پایلوت در اجرای طرح های آبخیزداری است و بایستی در سایر استان ها نیز مجمع خیرین آبخیزداری تشکیل شود.
 
این مقام مسئول افزود: اجرای پروژه های آبخیزداری،اصلی زیربنایی در روستاهاست و بایستی این فرهنگ ترویج یابد. تا اینکه باعث توسعه و عمران و آبادانی روستاها شود.
 
وی با اشاره به تاکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری به رسیدگی به مناطق محروم و ترویج فرهنگ مدیریت جهادی گفت:بایستی آبخیزداری را محور توسعه پایدار روستاهای کشور قرار دهیم وزمینه مشارکت خیرین را نیز در این بخش فراهم کنیم.
 
جلالی اذعان کرد: ازپروژه های آبخیزداری اجرا شده با مشارکت خیرین در استان هرمزگان بازدید کردیم و از این استان برای کل کشور الگوگیری می کنیم تا اینکه خیرین را به سمت مشارکت در طرح های آبخیزداری بسیج کنیم.
 
معاون وزیر جهادکشاورزی با قدردانی از مجمع خیرین آبخیزداری هرمزگان گفت: این مجمع پیشتاز اجرای پروژه های آبخیزداری با مشارکت خیرین است که این اقدامات امری ارزشمند و معنوی است و ثواب آن قابل احصا نسیت و در واقع هزینه کردن در راه خدا، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.
 
جلالی با بیان اینکه حضور خیرین در اجرای پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری بعنوان عمل نیکوکارانه د رآبادانی و اعتلای کشور و رفع محرومیت ها بسیار موثر است ، افزود: مجمع خیرین آبخیزداری و منابع طبیعی در هرمزگان برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است که می تواند منشا خیر و برکت برای این استان و بخصوص مناطق روستایی شود.
 
 وی با بیان اینکه گزارشی را از این بازدید واجرای پروژه های آبخیزداری توسط خیرین به مقام معظم رهبری ارائه می کنیم؛اظهار داشت بطور یقین رهبر معظم انقلاب هم این اقدام هرمزگان را تحسین خواهند کرد..زیرا کاری اثربخش در استان انجام شده است و ثواب زیادی هم دارد.
 
جلالی گفت: با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های عمران بایتسی مشارکت مردم وخیرین را در پروژه های مختلف از جمله آبخیزداری داشته باشیم .
 
رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به استان هرمزگان با استاندار این استان نیز  دیدار و گفت و گو کرد و از وی خواست ازخیرین آبخیزداراستان حمایت ویژه داشته باشند.
 
به گزارش ایسنا، بیش از۳۲ میلیون هکتار از مساحت کشور(حدود۲۰درصد) بیابان است و سهم استان هرمزگان از این مقداریک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار