معاون شرکت بازرگانی دولتی گفت: براساس آمار بالای 30 هزارتن کلزا از 9 استان خریداری شده و می توان گفت که این رقم تا پایان سال جاری به 90 هزارتن خواهد رسید.
کد خبر: ۲۳۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳ 31 May 2016
حسن عباسی معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم و کلزا اظهار داشت: طبق آخرین آمار 2 میلیون و 150 تن گندم از 13 استان کشور خریداری شده که همواره پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت خرید گندم از 10 میلیون تن فراتر رود.

وی با اشاره به اینکه تا در استان خوزستان میزان خرید فراتر از پیش بینی های قبل بوده، گفت: در گذشته پیش بینی شده بود که میزان خرید در استان خوزستان 1 میلیون و 200 هزار تن باشد و این درحالیست که تا کنون یک میلیون و  350 هزار تن گندم خریداری شده است و گفتنی است که 70 دردصد پول کشاورزان پرداخت شده جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

عباسی معروفان با اشاره به اینکه 90 هزارتن کلزا تا پایان سال خریداری می شود، بیان کرد: براساس آمار بالای 30 هزارتن کلزا از 9 استان خریداری شده و می توان گفت که این هفته به سبب برداشت بیشترین میزان خرید کلزا را خواهیم داشت.

معاون شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به ارزش ریالی خرید از زراعت کاران افزود: تا به امروز ارزش خرید تضمینی کلزا 70 میلیارد تومان و گندم 2 هزار و 700 میلیارد تومان فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه امسال استان های فارس، خوزستان و گلستان رکوردار بالاترین فروش خرید هستند، عنوان کرد:  استان های خوزستان، فارس، گلستان،آذربایجان، ایلام استان هایی هستند که به نسبت جمعیت گندم بیشتری دارند.


منبع: باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار