در شهرستان نهاوند 90 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 60 واحد صنعتی فعال و 30 واحد صنعتی غیرفعال هستند.
کد خبر: ۲۳۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 30 May 2016
رئیس اداره صنعت‌، معدن و تجارت نهاوند از تعطیلی ۳۰ واحد صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بانک‌ها تسهیلات لازم را برای احیای واحدهای صنعتی تعطیل نهاوند تخصیص دهند.

مجتبی رضایی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 90 واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد 60 واحد صنعتی فعال و 30 واحد صنعتی غیرفعال هستند.

وی درباره وضعیت واحدهای موجود در شهرک صنعتی نهاوند گفت: در شهرک صنعتی شهرستان نهاوند 20 واحد صنعتی وجود دارد  که از این تعداد هشت واحد صنعتی فعال و 7 واحد صنعتی غیرفعال هستند، همچنین فعالیت پنج واحد صنعتی این شهرک نیز در حوزه جهاد کشاورزی است.

رضایی مسائل مالی را از مشکلات اصلی واحدهای صنعتی شهرستان نهاوند عنوان کرد و افزود: مشکلات مالی از جمله کمبود سرمایه در گردش، کمبود نقدینگی، سود بالای تسهیلات بانکی و معوقات بانکی از مشکلات اصلی واحدهای صنعتی در شهرستان نهاوند محسوب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند تاکید کرد: بانکهای عامل باید نسبت به تقسیط و تسهیل معوقات بانکی واحدهای صنعتی اقدام و با در اختیار گذاشتن تسهیلات با این واحدها همکاری ویژه‌ای داشته باشند چراکه در صورت تزریق تسهیلات و وام‌های کم‌بهره به این واحدها، مشکلات آن‌ها حل می‌شود.

رضایی کارخانه سیمان، کارخانه روغن‌کشی و تصفیه روغن‌، کارخانه تولید مالت، کارخانه تولید آرد، فرآورده‌های لبنی، تولید لاستیک و سبدهای پلاستیکی و صنایع سلولوزی پارس الوند را از  مهمترین واحدهای صنعتی و معدنی در شهرستان نهاوند برشمرد

وی بیان کرد: برخی از صنایع و معادن شهرستان نهاوند در منطقه خاص هستند که این واحدها شامل کارخانه تولید مالت، کارخانه تولید روغن و واحد تولید گازوییل است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند از آغاز فعالیت اتاق بازرگانی در نهاوند خبر داد و گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان نهاوند فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده است.

رضایی اظهار داشت: با توجه به رشد واحدهای صنعتی، معدنی و بنگاه‌های اقتصادی در نهاوند اتاق بازرگانی فعالیت خود را با صدور 55 کارت بازرگانی در شهرستان آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: کارشناسان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سه روز در هفته برای تکمیل پرونده و صدور کارت بازرگانی در محل جدید این نمایندگی مستقر می‌شوند.

رضایی محل در نظر گرفته شده برای اتاق بازرگانی را در بخشداری مرکزی عنوان کرد و گفت: حضور کارشناسان اتاق بازرگانی در نهاوند در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در راستای مسائل حقوقی، اقتصادی، صادرات،  واردات و توسعه فعالیت‌های شغلی در نهاوند مؤثر است.

وی تاکید کرد‌: درصورتی که کارت‌های بازرگانی در شهرستان نهاوند به حد نصاب برسد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فعالیت خود را به صورت رسمی و تمام وقت در شهرستان انجام می‌دهد.

رضایی اظهار داشت: این مجموعه که با عضویت واحدهای اقتصادی شهرستان نهاوند و به نمایندگی از اتاق بازرگانی استان همدان تشکیل شده گام مثبت و مؤثری در توسعه صادرات و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در نهاوند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار