جذب دانشجورشته پرستاری در دانشکده پزشکی یک فرصت خوب برای ارتقاء شاخصهای بهداشتی شرق استان است.
کد خبر: ۲۳۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 30 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابوذر مهدی نخعی ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به فرصتهای مناسب ارتقاء شاخصهای بهداشتی شهرستان میناب وشرق هرمزگان گفت: با داریت دولت تدبیرو  امید در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد ارتقاء شاخص های بهداشتی و توزیع عادلانه خدمات بهداشتی در تمام مناطق کشور بودیم که شهرستان میناب نیز از این ظرفیت بهره لازم را داشته و اقدامات خوبی طی سه سال گذشته انجام شده است .
 
فرماندار ویژه میناب ، بهداشت و درمان را یکی از مهمترین مقوله ها برای رفاه عمومی عنوان کرد و گفت:  دولت یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه توسعه و نوسازی بیمارستان ها ، خدمات بیمه ای و تجهیزاتی درمانی و مراکز بهداشتی در روستاها و سایر حوزه ها بخصوص کاهش بار مالی برای بیماران دارد و البته این کارها در شرایطی محقق شد که دولت با مشکلات مالی روبرو بود.
 
نخعی عنوان داشت: شهرستان میناب بواسطه مرکزیت درمانی شرق استان هرمزگان و برخی شهرستان های جنوب کرمان باتوجه به اقدامات خوبی که در حوزه سلامت شهرستان صورت گرفته دارای کمبودهایی است که جذب دانشجوی پرستاری در میناب می تواند برخی از این کمبودها را پوشش دهد.
 
معاون استاندار هرمزگان استفاده از ظرفیت های تمامی دستگاههای دولتی شهرستان برای راه اندازی رشته پرستاری در میناب را لازم دانست و تصریح کرد: از ظرفیت خیرین حوزه سلامت نیز برای انجام این کار استفاده خواهد شد تا شاهد بهبود هر چه بیشتر وضعیت بهداشت و درمان شهرستان باشیم.
 
در ادامه این جلسه عباس عباس زاده رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه  اولویت اصلی وزارت بهداشت برای ارائه مجوز تکمیل زیرساختهای لازم همچون وجود فضای آموزشی ، کادر درمانی و ارتقا تجهیزات و سطح بیمارستان میناب از یک بیمارستان درمانی به بیمارستان آموزشی است گفت: مشارکت بخشی و حمایت مدیریت شهرستان برای تحقق این مهم ضروری است.
 
رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت گفت: با توجه به وجود شاخص های مختلفی همچون میزان جمعیت شرق استان ، تعداد تخت بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی امیدواریم با راه اندازی این رشته و توسعه سایر رشته های مرتبط شاهد تحول خوبی در حوزه آموزشی و درمانی شهرستان باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار