رئیس بنیاد مسکن ملایر گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در ملایر به بهره‌برداری رسید‌.
کد خبر: ۲۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 17 April 2015
رئیس بنیاد مسکن ملایر گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در ملایر به بهره‌برداری رسید‌.

به گزارش تسنیم ؛ مسعود رضایی در جلسه‌ای که به مناسبت سالروز  تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فرمانداری ملایر برگزار شد، اظهار داشت: این بنیاد که در ۲۱ فروردین ماه سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد نهادی برای رفع محرومیت از روستا‌ها است.

رضایی با بیان اینکه ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بحث اجرای طرح‌های هادی در ملایر هزینه شده است، تصریح کرد: امسال تا هفته دولت ۶ پروژه در شهرستان از اعتبارات سال ۹۳ که اخیرا ابلاغ شده آماده افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ با حمایت فرماندار ویژه شهرستان و پی‌گیری‌های انجام شده از اعتبارات ملی بیشترین اعتبارات استان مربوط به شهرستان ملایر بوده است، افزود: در بحث عمران روستایی تهیه طرح هادی روستاهای شهرستان انجام شده و طرح ۳۸ روستا نیز تا به امروز مورد بازنگری قرار گرفته است.

 رضایی با بیان اینکه در بخش صدور سند ۱۴۲ روستا و ۴ شهر زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان وارد جریان ثبتی و صدور سند شده‌اند، تأکید کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۷۶۴ جلد سند در این مورد صادر شده و در سال ۹۳ نیز شهرستان ملایر با صدور یک هزار و ۴ جلد سند در استان رتبه اول را کسب کرده است.

وی با تأکید بر اینکه در مسکن روستایی بیشترین واحد فرسوده استان در شهرستان ملایر است، اظهار داشت: در این خصوص ۱۸ هزار و ۲۰۰ فقره سهمیه به ملایر اختصاص داده شده ‌که از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۰۰ فقره به مرحله بهره برداری رسیده و یک هزار و ۴۰۰ سهمیه نیز مربوط به سهمیه سال ۹۳ بوده است.

رضایی با بیان اینکه در بحث وام‌های تعمیرات قرض الحسنه مسکن روستایی نیز از سال ۸۴ تا به امروز مبلغ ۱۷۱ میلیارد تومان در شهرستان تسهیلات پرداخت شده است، اظهار داشت: سال گذشته در مورد امداد مسکن روستایی کل سهمیه استان ۹۵۰ فقره بوده که ۲۰۵ فقره آن سهم ملایر بوده ‌که جذب کامل و صد در صدی انجام شده است.

 وی ضمن تشکر از همکاری بانک‌های عامل تصریح کرد: در بحث مسکن مهر توفیقات خوبی در شهرستان حاصل شده ‌و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۷۴۲  متقاضی در این زمینه وجود داشته و تا به امروز ۶۹۰ فقره به بهره برداری رسیده و تکمیل شده است.

 رضایی اظهار داشت: در ساماندهی گلزار شهدا کارهایی بوده که از طرف مجموعه استان محقق شده و ۲۷ مزار باقی مانده بود که توسط بنیاد شهید پی‌گیری و انجام می‌شود.

وی خواستار توجه خاص به بنیاد مسکن در بودجه سال ۹۴، رایزنی با نمایندگان شهرستان برای تخصیص اعتبارات برای رسیدگی و توجه بیشتر به روستای هدف گردشگری مانیزان، فعال شدن کمیسیون ماده ۹۹ برای پاسخ دادن استعلامات و دقت بیشتر در کمیسیون حفاری روستاها شد.

 فرماندار ویژه شهرستان ملایر هم در این جلسه با اشاره به عملکرد خوب بنیاد مسکن در استان و شهرستان اظهار داشت:  بنیاد مسکن ملایر از ادارات برتر شهرستان در سال ۹۳ بوده و رضایت مردم از عملکرد این اداره در ملایر بالا است.

مصطفی آزادبخت با بیان اینکه در این بنیاد زحمات زیادی کشیده می‌شود و عملکرد خوبی داشته است، تصریح کرد: مطالبه جدی مردم و بنده از شما بحث بهسازی روستاها است که میانگین ما نسبت به استان پایین است.

آزادبخت ضمن قول پی‌گیری در مورد درخواست‌های مدیر بنیاد مسکن اظهار داشت: بهسازی روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است  بنابراین باید از مسئولان استانی این را بخواهیم و در بودجه ۹۴ نیز به صورت ویژه دیده شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار