رییس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی :
پارسال برای اولین بار و با همکاری دانشگاه تبریز و استانداری آذربایجان شرقی مدرسه پاییز کسب و کار با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان با ادربیات کسب و کار برگزار شد و سه تفاهم نامه همکاری های عملی با مراکز علمی و دانشگاهی منعقد گردید.
کد خبر: ۲۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 15 April 2015

رییس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی اعلام کرد : امسال بیش از 10 برنامه عملی در قالب برگزاری همایش ، جشنواره ، کارگاه و نشست های هم اندیشی  با هدف شناسایی ، هدایت و حمایت از نخبگان و استعداد های برتر در سطج استان اجرا خواهد شد.

 به گزارش خبرنگارتابناک تبریز دکتر مهرداد امامی در نخستین جلسه شورای علمی این بنیاد ،  تکریم و الگوسازی از نخبگان و مستعدان برتر ، توانمند سازی مخترعان در راستای دست یابی به محصول دانش بنیان و ایجاد بازار برای تکمیل چرخه ملی را از دیگر اهداف برنامه های علمی این بنیاد بیان کرد.

وی گفت : در سال جاری و در قالب برنامه های مصوب طرح موسوم به شهاب و برنامه گردآوری داده های اطلاعاتی سر آمدان استانی ادامه خواهد یافت و کارگروه های تخصصی براساس نیازهای منطقه ی و محلی تشکیل خواهد شد.

رییس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری  جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در اردیبهشت ماه امسال در تبریز خبر داد.

وی افزود : همزمان با توسعه  فعالیت های علمی و حمایتی ، اجرای  برنامه های تربیتی و آموزشی برای نهادینه کردن ارزش های اسلامی در میان نخبگان و استعداد های برتر ادامه خواهد یافت .

دکتر امامی برگزاری نشست های موسوم به جمعه کارآور ، برگزاری جشنواره رویش با هدف توانمند سازی مخترعان ، برگزاری نشست های هم اندیشی ، بازدید از مراکز عملی و تحقیقاتی و صنعتی ، نطارت بر طرح شهاب و نطارت بر آیین نامه های ملی و اهتمام به نهادینه کردن ثبت مالکیت اثر  را از دیگر برنامه های سال جازی بنیاد نخبگان استان اعلام کرد.

رییس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت اجرای طرح شهاب یاد آور شد:  در اجرای این طرح در سال گذشته  بیش از هشت هزار و 466 دانش آموز مقطع ابتدایی در استان های آذربایجان شرقی و غربی شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند .

وی همچنین از ایجاد دو مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه های استان خبر داد و گفت :  امسال هم مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه صنعتی سهند ایجاد خواهد شد.

به گفته وی در سال 93 در مجموع 75 دانشجوی مستعد و نخبه در دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های تبریز ، صنعتی سهند تحت پوشش مزایای این بنیاد قرار گرفته و ازجوایز تخصصی برخوردار شدند.

امامی افزود : پارسال برای اولین بار و با همکاری دانشگاه تبریز و استانداری آذربایجان شرقی مدرسه پاییز کسب و کار با هدف آشنایی دانشجویان و نخبگان با ادربیات کسب و کار برگزار شد و سه تفاهم نامه همکاری های عملی با مراکز علمی و دانشگاهی منعقد گردید.

رییس بنیاد نخبگان استان آذربایجان شرقی برگزاری کاگراه نحوه تاسیس و مزایای شرکت های دانش بنیان با هدف برون سپاری ، تشکیل کارکاه مالکیت حقوقی ، برگزاری جشنوراه ملی علم تا عمل و برگزاری همایش سالانه  تجلیل از دانشجویان برگزیده استان را از دیگر فعالیت های این بنیاد بیان کرد.

بنیاد ملی نخبگان کشور در سال 1383 به دنبال تأکید رهبر معظم انقلاب  در استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌ های علمی نخبگان در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری در مهرماه 1383 تاسیس شد.

برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و بکارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم‌انداز کشور در افق 1404 از اهداف این بنیاد است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار