استاندار یزد گفت: واحدهای صنعتی یزد باید قبل از تولید برای فروش تدبیر کرده و تولید را بر اساس سفارش مشتری انجام دهند.
کد خبر: ۲۳۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 18 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی،  در سومین جشنواره تجلیل از حامیان حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده استان یزد اظهار داشت: محور اصلی در برنامه‌ها و امور تولید باید مشتری‌مداری باشد و واحدهای تولیدی و صنعتی زمانی موفق خواهند بود که تولیدات خود را با سفارش مشتری انجام دهند.

وی عنوان کرد: اگر تولید کنیم و سپس منتظر مشتری باشیم، از کار عقب هستیم و متضرر خواهیم شد و هیچ‌یک از کشورهای موفق در حوزه تولید به این شیوه عمل نکرده‌اند.

استاندار یزد، رمز موفقیت در تولید کشورهای پیشرفته صنعتی را سنجش نیاز مشتری، کیفیت تولید، برندسازی و قیمت مناسبت برشمرد و افزود: قیمت باید مناسب و تنوع باید بالا باشد تا بتوان محصول را به بازارهای مختلف عرضه کرد.

وی تصریح کرد: اگر کیفیت محصول بالا و قیمت آن مناسب باشد، آنگاه از مصرف‌کننده حمایت کرده‌ایم اما اگر مشتری ناچار باشد کالای نامرغوب را از روی ناچاری خریداری کند، حق مشتری مدنظر قرار نگرفته است.

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: شرایط تولید در کشور به ویژه در استان یزد به نحوی باشد که بتوانیم در بازارهای خارجی رقابت قابل قبولی با رقبا داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واحدهای مشکل‌دار و تسهیلاتی که قرار است برای رفع مشکل نقدینگی آنها با هدف ایجاد امکان رقابت در بازارهای جهانی پرداخت شود، اظهار داشت: واحدهایی که امکان رقابت ندارند، بررسی‌های لازم را انجام دهند و سرمایه خود را بلااستفاده نگذارند و از آن استفاده بهینه و مطلوب کنند و در امور دیگر از آن بهره‌مند شوند.

استاندار یزد همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت در مبحث اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام داده و راه‌هایی را گشوده است اما تولیدکنندگان نیز باید حرکت کنند و تولید مناسب و با کیفیت انجام داده و قیمت‌ها را کاهش دهند و یک سیستم اقتصادی صحیح را در واحدهای خود حکم‌فرما کنند.

میرمحمدی خطاب به تولیدکنندگان و صنعتگران استان یزد خاطرنشان کرد: اگر فقط به دولت تکیه کنید و توان و ظرفیت خود را نادیده بگیرید، وقتی دولت در هر مرحله‌ای که امکان کمک نداشته باشد، کمک خود را از شما سلب کند، زمین می‌خورید و این به نفع شما نیست.

استاندار یزد تصریح کرد: تلاش کنید با تفکر و اندیشه خود مسائل را حل کنید و دولت نیز تا حد امکان با توجه به شرایط اقتصادی کشور از صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت می‌کند و بانک‌ها نیز با توجه به منابع محدودی که دارند، مصوبات دولت را اجرایی خواهند کرد اما به طور مشخص به خاطر محدودیت منابع چندان نمی‌توانند راهگشا باشند و همه مشکلات صنایع را پوشش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلاتی که قرار است دولت به واحدهای مشکل‌دار که مشکل آنها بیشتر در حوزه کمبود نقدینگی است، پرداخت کند، افزود: صاحبان صنایع واجد شرایط استان یزد در این طرح شرکت و ثبت‌نام کنند و توجه داشته باشند که این تسهیلات فقط به واحدهای دارای ظرفیت‌ اشتغالزایی برای کمتر از 100 نفر پرداخت می‌شود.

میرمحمدی تاکید کرد: همچنین در نظر داشته باشید که درخواست‌ها در کارگروه تسهیل مورد بررسی قرار می‌گیرد و ثبت‌نام صاحبان صنایع، الزامی برای پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار