مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران از اجرای طرح هادی در 200 روستای استان در سال جدید خبر داد و گفت: برغم وجود مشکلات مالی در سال جدید، اجرای طرح هادی با قوت دنبال می شود تا روستاییان از خدمات مناسب بهره مند شوند.
کد خبر: ۲۳۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 16 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، جان‌الله عبدی در همایش دهیاران و مدیران دستگاه های اداری شرق مازندران در سالن ارشاد بهشهر گفت: ایجاد طرح هادی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز بسیار موثر است و هم اکنون 2 هزار و 400 روستای مازندران از مجموع 3 هزار و 200 روستای این استان، دارای طرح هادی هستند.

وی با تاکید بر رعایت ساخت و ساز در روستاها ادامه داد: توجه به ساخت و سازها در حریم روستاها و خارج از بافت از مهمترین وظایف دهیاران است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید بیش از گذشته مراقبت از کاربری اراضی داشته باشیم تا با ساخت و ساز غیر مجاز، روستاها و گردشگری روستا نابود نشود.
وی بیان داشت: در طول سال گذشته تاکنون از 4 هزار و 23 گزارش در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز، تاکنون برای بیش از 3 هزار از این تعداد گزارش ساخت و ساز غیر مجاز در استان، جریمه اعمال شده است و همچنین 100 مورد قلع بنا عملیاتی شد و با همکاری دهیاران 90 درصد ساخت و ساز غیر مجاز در خارج از بافت کم شده است.
مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه توجه به اقتصاد روستاییان و رشد و توسعه درآمدزایی در روستاها از مسائل مهم قابل پیگیری در سال جدید است، یادآور شد: در این راستا با توجه به شعار سال ' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' باید دهیاران برای روستاها یک طرح اقتصادی تعریف کنند.
عبدی گفت: رونق و توسعه اقتصادی در روستاها با توجه به شعار سال از تاکیدات است که باید مورد توجه باشد و هر روستا در مازندران دارای یک طرح اقتصادی در زمینه های مختلف کشاورزی، دامپروری، آبزی پروری و... برای توسعه باشد.
وی افزود: کمک به خود کفایی بنیه اقتصادی دهیاری ها و دهیاران، لازمه توسعه و پیشرفت مناطق روستایی است که دهیاران باید خود در این راستا با کمک مردم و مسئولان وارد عمل شده و با تعریف طرح های اقتصادی درآمد زا، برای روستاها کسب درآمد انجام دهند.
مدیر کل امور روستایی مازندران با بیان اینکه روستاها دارای استعدادها، منابع و ظرفیتها متعدد هستند، ادامه داد: مازندران در بخش های مختلف گردشگری، صنایع تبدیلی و غیره پتانسیل های زیادی دارد و برای احیای این ظرفیتها نیاز به تلاش و همت دارد تا میدان را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنیم.
فرماندار بهشهر نیز در سخنانی با بیان اینکه با هر نوع ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها و حریم شهر ها برخورد می شود، افزود: باید تلاش شود تا در مقابل ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده با دقت برخورد شود و با آگاهی رسانی و اقدامات پیشگیرانه، از روند رشد آن پیشگیری شود.
سید خالق سجادی گفت: دهیاران بعنوان نمایندگان روستاها باید در این راستا با دقت نظر بیشتری وارد شده و مانع از رشد این ساخت و سازها شوند و نسبت به این نوع ساخت و سازها با حساسیت بیشتری وارد شوند.
معاون مدیر کل بنیاد مسکن مازندران نیز در سخنانی با بیان اینکه از 3 هزار و 200 روستای مازندران برای 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی مصوب ارائه شده است، اظهار داشت: طرح هادی هدایت روستاها از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی است که براساس آمار سرشماری جمعیت و نفوس مسکن برای روستاها اجرایی می شود.
حسین صیاد افزود: باید بافت‌های سنتی با ارزش در روستاها حفظ و جلوی ویلاسازی در روستاها گرفته شود تا بافت روستایی به خوبی دیده شود.
وی گفت: حق روستایی است که بعنوان یک روستایی که در شهر زندگی می کند از یک بنای مناسب در روستا برخوردار باشد اما ایجاد این بنا در روستا نباید با ساخت و ساز غیر مجاز و رعایت نکردن برخی از اصول و قوانین باشد و لذا باید مجوز ساخت و ساز در روستا براساس قوانین ارائه شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار