چمن گلی مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از طراحی و برنامه ریزی در اجرای 500 عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته جوان استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲ 13 May 2016
جوان پرس : مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از طراحی و برنامه ریزی در اجرای ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و ورزشی در هفته جوان استان خبر داد.
عبدالله چمن گلی شامگاه چهارشنبه که به مناسبت تشریح برنامه های هفته جوان در جمع خبرنگاران افزود : برگزاری نمایشگاه توانمندی سازمان های مردم نهاد در پارک ائللر باغی، جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، تجلیل از ۱۸ جوان برتر، گفتمان های دینی، مسابقه عکس سلفی، مسابقه های ورزشی از جمله برنامه های اجرایی در گرامیداشت هفته جوان است.
وی اضافه کرد: نصب بنرها، برپایی جشن های شادی و ازدواج، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، نشست های خبری، کرسی های آزاد اندیشی و همایش پیاده روی جوانان از جمله برنامه هایی است که در هفته جوان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: مشارکت سازمان مردم نهاد جوانان نقش موثری در اجرای هر چه کیفی تر این برنامه ها دارد.
چمن گلی بیان کرد: بر اساس ماده ۴۱ اداره کل ورزش و جوانان تنها مسئولیت نظارتی بر اجرای برنامه های جوانان را دارد ولی ما برای پیشبرد اهداف و حل مشکلات جوانان وظیفه اجرایی آن را نیز بر عهده گرفته ایم.
وی در ادامه به مهم ترین اقدامات خود در طول یکسال مدیریت در این اداره افزود: طی یکسال گذشته تعداد سمن های فعال استان از ۸ به ۵۰ تشکل رسیده است که تلاش داریم این تعداد را با مشارکت جوانان باز هم افزایش دهیم تا آنان در مشارکت های اجتماعی حضور داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال برای اولین بار تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان با حضور دوچرخه سواران استان در قالب یک تیم برگزار می شود ضمن اینکه با موافقت ضمنی مسئولان آذربایجان شرقی قرار شده است مدیریت برگزاری این مسابقات به آذربایجان غربی داده شود و قرار است بزودی توافقنامه آن امضا شود.
چمن گلی گفت: رایزنی های ما برای برگزاری مسابقات جهانی کبدی با توجه به میزبانی مناسب ارومیه آغاز شده است ضمن اینکه نامه تشکر وزیر ورزش و جوانان مزید بر علت شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه گفت :علاقه مندان به کشتی را به طور رایگان تمرین میدهم. این زکات سالها فعالیت من استو در حال حاضر  ۵ کشتی گیر دعوت شده به تیم ملی در رده های پایه داریم.
چمن گلی افزود : اردوی تیم ملی نونهالان کشتی را بعد از ماه مبارک رمضان در سلماس و مهاباد خواهیم داشت.
وی در مورد استعفای یکی از مسئولین کبدی استان افزود: هیچ استعفایی در کار نبوده و هر کسی تغییر کرده توسط من از کار برکنار شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام در استان تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت اتمام پروژه های نیمه تمام کشور است و در این زمینه و در آذربایجان غربی، استادیوم ۱۵هزار نفری بعنوان یکی از مهم ترین پروژه ها مطرح است که با توجه به صحبت های صورت گرفته و موافقت استاندار مبلغ ۱۳میلیارد برای تکمیل این ورزشگاه در نطر گرفته است که در صورت تصویب دولت در سفرش به استان و تخصیص ۱۰۰درصدی آن امسال به بهره برداری خواهد رسید همچنان رسیدگی به مشکلات سالن های دیگر از جمله سالن ۶ هزار نفری غدیر در دستور کار قرار دارد.
چمن گلی گفت: کمبود یک سالن بزرگ برای میزبانی والیبال بشدت احساس میشود طوری که در بسیاری از مسابقات، تماشاگران زیادی پشت درهای بسته میمانند برای این منظور برای ساخت سالنی در شان مردم ارومیه بخصوص برای رشته والیبال رایزنی های زیادی صورت گرفته و استاندار ورزش دوست استان نیز موافقت خود را اعلام کرده است ولی تا این لحظه هیئت دولت بدلیل مشکلات موجود و وجود پروژه های متعدد نیمه تمام با آن موافقت نکرده است.
وی افزود: در ابتدای انتخابم بعنوان مدیرکل تفاهم نامه ای با هیئت های ورزشی مختلف امضا کردیم تا براساس عملکرد به آنها بودجه تخصیص یابد که در این میان شاهد عملکرد خوب از سوی تمام هیئت ها باشیم.
او افزود : تفاهم نامه ای با هیئت ها در تیرماه بسته ام که بر مبنای آن ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به هیئت ها دادیم و تنها ۹۵ میلیون تومان به آنها بدهکارم.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: در طی این مدت از نظر من نمره قابل قبول (۱۵) برای هیئت ها می دهم که در این بین هیئت هایی چون بوکس، شمشیربازی و وزنه برداری را بعنوان هیئت های برتر استان باید انتخاب کنیم و امسال این روند البته با کمی تغییرات ادامه خواهد داشت .
وی در مورد وضعیت ورزشگاه قدیمی تختی ارومیه هم گفت : بنا داریم طرحی برای تبدیل این ورزشگاه قدیمی به یک آکادمی المپیک با سالن های تخصصی بهمراه مکان هایی برای درآمدزایی ویژه هیئت ها داشته باشیم و مسابقات مهم را به استادیوم ها و ورزشگاه های دیگر منتقل کنیم و از تختی بعنوان مرکزی برای تمرین و آماده سازی و کمپ استفاده کنیم و تا این لحظه برای این مسئله موافقت مسئولین از جمله استاندار را نیز اخذ کرده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار