سفر دادستان کل کشور به بندرعباس
دادستان کل کشور با بیان اینکه عده‌ای برای ایجاد اقتصاد مقاومتی مانع‌تراشی می‌کنند، گفت: اگر به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری عمل نکنند اسامی آنها را اعلام می‌کنیم.
کد خبر: ۲۲۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 12 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌جعفر منتظری ظهر امروز در همایش امام سجاد (ع) با اشاره به اهمیت اتحاد امت اسلامی اظهار داشت: اختلاف مورد توجه دشمنان تنها مربوط به مذهب و اقوام و جناح سیاسی نیست بلکه آنها درپی ایجاد اختلاف و تقابل در بین مدیران کشور با رهبری نظام هستند.
 
وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اهمیت سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر باید گفت‌ مسئولان کشور از بالا تا پایین حق تقابل با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را نداشته و ملزم به رعایت و انجام آن هستند.
 
دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی از رسانه‌های کشور‌های خارجی به دنبال القای این مسئله هستند که در ایران بین مدیران ارشد با رهبری شکاف وجود دارد باید توجه داشت که اعلام برخی‌ اظهار‌نظر‌ها به این شائبه کمک می‌کند.
 
حجت‌الاسلام منتظری افزود: در هیچ جانیامده که مسئولان کشور با استفاده از تریبون عمومی خطاب به رهبری بگوید این کار را انجام بدهید و این کار را انجام ندهید.
 
وی گفت: متاسفانه آسیب‌های جامعه در شأن امت اسلامی و کشور ایران نیست، حرفم نشان دادن بخش خالی لیوان نیست، زیرا بر خلاف عدل و انصاف است، باید هر دو بخش پر و خالی لیوان توجه کرد‌، زیرا توجه به بخش خالی سبب منفی‌گرایی و نومیدی و بخش پر آن غرور و خدایی ناکرده برخوردهای دیگری را در پی دارد که آن هم سبب نابودی انسان می شود.
 
‌منتظری ابرازداشت: کشور ایران در زمینه‌های مختلف اعم از مردم، نظام، خدمات و ویژگی‌های دیگر از امتیازات فراوانی برخوردار بوده و نکات مثبت بسیاری دارد اما باید به نکات ضعف و آسیب‌های موجود نیز توجه کرد، زیرا عدم توجه به این نکات ضعف و آسیب‌ها و اصلاح نکردن آنها ضربات جدی به جامعه وارد می‌کند.
 
دادستان کل کشور همچنین گفت: خداوند راه را نشان داده و هدایتگران و روشنگران خود را در مسیر راه زندگی ما قرار داده و به ما نیز امر کرده تا از آنها پیروی کنیم، خداوند 2 راه را در مسیر ما قرار داده و فرموده که در دین اجبار و اکراه نیست، اما در همین راستا ما را به ارتقاء سطح معرفت و تجزیه و تحلیل مسائل مکلف کرده است.
 
وی بیان‌داشت: خداوند به انسان ها عقل داده و وجه تمایز بین انسان و حیوان همین عقل و قدرت تفکر است، قرآن کریم مسئله تدبر، تفکر و تعقل را با واژه های مختلف بکار برده تا انسان با استفاده از قدرت تفکر و تعقل چگونگی راه زیستن را بیابد.
 
منتظری ادامه داد: خداوند انسان را علاوه بر فطریات به وسیله انبیاء و پیشوایان دین هدایت و راه را برای بهتر زیستن مشخص کرده است.
 
دادستان کل کشور اذعان‌داشت: ملت ایران در این مقطع از زمان یک رسالت سنگین و خطیر بر عهده دار شده اند و انقلاب اسلامی نیز به گفته دوست و دشمن، با گذشت 37 سال از عمر پربرکتش، تحولی عظیم و شگرفی را در منطقه و در سطح بین الملل ایجاد کرده اند.
 
وی تصریح‌کرد: برخی کشورهای اسلامی همانند لیبی، مصر، تونس، بحرین با الگوگیری از این انقلاب ناب ، حرکت هایی را انجام دادند اما دشمنانی که از نظام ضربه خورده بودند به مقابله با این حرکت ها برخاستند اگر چه نتوانستند این حرکت را به صورت قطعی سرکوب کنند اما سرعت آن را کند کردند.
 
حجت‌الاسلام منتظری ابرازداشت: ایران اسلامی امروز برای این منطقه تاریخ می سازد و صدها سال آینده ، آیندگان به تاریخ سازی ما و شما می نگرند ، بناعلاوه بر همه اینها، آنچه برای ما و شما مهم است مسئولیت الهی است که در پیشگاه حضرت حق داریم.
 
وی گفت: دشمن امروز با مطالعات فراوان و کارشناسی های جامعه شناختی خود راه های ضربه زدن به نظام و ملتی که 37 سال روی پای خود ایستاده و الگویی برای جهانیان است به طور جدی نقشه هایی را در دستور کار خود دارد و راه هایی را برای اجرای نقشه های خود اندیشیده است.
 
دادستان کل کشور با اشاره به حدیثی از حضرت علی که فرمودند: دشمن نسبت به شما در خواب نیست، پس شما هم در خواب نباشید، گفت: دشمن بر اساس تجربیات گذشته خود که در رسیدن به اهداف شوم نومید شده، اقدام به برنامه ریزی های جدید کرده و با رفع اشکالات نقشه های ناموفق قببلی خود سعی می‌کند با طراحی و اجرای نقشه ها و توطئه های جدیدی به اهداف خود دست یابد.
 
وی بیان کرد: وحدت و یکپارچگی بین امت اسلامی را عامل اصلی دشمنی استکبار با نظام معرفی کرد و ابرازداشت: هدف دشمن ایجاد اختلاف و تفرقه بین این امت است و قصد ضربه زدن به وحدت را دارد و در این راستا هزینه های هنگفتی را متحمل شده است.
 
منتظری ابرازداشت: اختلاف در سلیقه و اندیشه و جزئیات اشکالی ندارد و چه بسا اختلاف نظرها، بحث و گفت و گو با سبب رشد می شود و به فرموده قرآن، نتیجه نزاع و درگیری، اختلاف و تفرقه است.
 
وی در ادامه گفت: ایجاد اختلاف تنها بین مذاهب شیعه و سنی و اقوام مختلف نیست، رسانه های بیگانه که در رأس آنها کفتار پیرو خبیث انگلیس و همچنین صدایی که از آمریکا برمی خیزد تقابل بین مسئولان اجرایی کشور را القاء می کند و نکاتی را از سخنان مسئولان و رهبری انتخاب و براساس برداشت های خود از این گفتار، تبلیغات سوء می کند.
 
دادستان کل کشور اضافه کرد: بنابراین باید حواسمان جمع باشد و بدانیم که وقتی دشمن درصدد ایجاد تقابل بوده و خط تقابل را در پیش گرفته، قصد رسیدن به اهداف شوم خود را دارد پس چرا باید به گونه ای سخن بگوییم که دشمن این بهره‌برداری شیطانی را از آن داشته باشد و بعد بگوییم دشمن هر چه می‌خواهد بگوید، نباید این طور باشد.
 
وی اذعان‌داشت: دشمن به شدت روی این سخنان کار می‌کند و آن قدر با تعابیر خود مسئله را تکرار می کنند تا برخی این مسائل را باور کنند که بین این دو مقام اختلاف است.
 
حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: مسئولان اجرای از پایین ترین تا عالی ترین حتما توجه دارند که اساس و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خطوط و سیاست‌های کلی است که رهبری به عنوان ولی فقیه تعیین می‌کند.
 
وی بیان کرد: در طول این سال‌ها سیاست‌های کلی در مسائل مختلف اعم از اقتصادی، قضایی، اجرایی به ویژه فضای مجازی را مشاهده کردیم، سیاست‌های کلی تعیین شده آیا یک مسئول اجرایی حق دارد در برابر سیاست‌های کلی که مراحل قانونی خود را طی کرده بگوید که من این راقبول ندارم؟
 
وی با اشاره به اینکه از لحاظ حقوقی، وقتی مراحل قانونی یک مصوبه طی شد چه به صورت قانون در مجلس شورای اسلامی و چه به صورت مصوبات دیگر در مجامعی که در نظام جمهوری اسلامی اعتبار دارد و چه آن چیزی که منتسب به رهبری است گفت: کسی حق ندارد بگوید من این را قبول ندارم.
 
دادستان کل کشور با اشاره به تعبیر زیبای امام راحل افزود‌ وقتی که ایشان با خطاب و عتاب به بنی صدر فرمودند غلط می‌کنی که قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد را نباید فراموش کنیم.
 
‌منتظری گفت: مسئولان باید جایگاه خود را بدانند و در هر جایگاهی اعم از قاضی، رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور، نماینده مجلس و .. هستند باید مسئولیتی را که در چارچوب مقررات شرع و قانون اساسی برای وی تعریف شده به خوبی به انجام برساند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان با استفاده از تریبون عمومی خطاب به رهبری بگویند این کار را انجام بدهید و یا آن کار را انجام ندهید گفت: اگر مسئولی قصد انتقاد و یا پیشنهادی نسبت به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری داشته باشد باید در قالب مقررات، ضوابط و قانون ارائه دهد.
 
وی، در بخش دیگری از سخنان خود فضای مجازی را یک واقعیت غیرقابل تدبیر و رواج یافته در جهان خواند و گفت: فضای مجازی آثار و برکات خوبی دارد که ما نمی‌توانیم خود را از آن بی‌بهره کنیم، اما نباید نسبت به خطرات فضای مجازی که بیشتر از فواید آن است بی‌تفاوت بود و آن را دست کم گرفت.
 
دادستان کل کشور بیان داشت: مقام معظم رهبری به لحاظ اشراف اطلاعاتی، قوی و همیشه از ما جلوتر هستند و از چند سال قبل این مسائل را گوشزد کردند بنا به فرموده رهبری اینکه از مردم انتظار داشته باشیم از امکانات فضای مجازی استفاده نکنند قانونی نیست اما باید هدایت شود.
 
حجت‌الاسلام منتظری افزود: فضای مجازی همانند اتوبان همراه با خطرات فراوان بوده که باید کنترل شود، در چند سال اخیر با حضور جمعی از نخبگان، شورای عالی فضای مجازی تصویب شد که رئیس جمهور در هر دوره ای مسئول این شوراست.
 
وی ادامه داد: رصد کردن فضای مجازی یکی از وظایف مهم این شوراست که باید با دقت کنترل شود، افراد باید بر حسب فواید و ضررهایی که در فضای مجازی برای جامعه و کشور متحمل می شوند را باید غربالگیری، کنترل و حذف کند.
 
دادستان کل کشور در ادامه افزود: شورای عالی فضای مجازی به وظایف محوله خود عمل نکرده است، چون فضای مجازی یک کانال و راهی است که انواع مفاسد در آن وجود دارد که در صورت عدم کنترل آن، خانواده ها و جوانان به طور جد در مخاطره هستند.
 
حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: امروزه هر کودک 4 الی 5 ساله یک تبلت و یا تلفن همراه هوشمند در اختیار دارد و وارد فضای مجازی شده و ماغافل از این هستیم که این فضای مجازی چه بر سر فرزند ما می آورد، حادثه اخیر در شهرستان ورامین مصداق بارز آسیب‌های فضای مجازی است.
 
وی گفت: مسئولان فضای مجازی اعم از وزارت ارتباطات،وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و شورای عالی مجازی همه و همه اگر به وظایف خود عمل نکنند مسئولند، چرا که رهبری بر کنترل فضای مجازی تاکیدات فراوانی دارند.
 
دادستان کل کشور ادامه داد: در اساسنامه شورای عالی مجازی یک بند به تصویب رهبری رسیده و لازم‌الاجرا و واجب شرعی بوده و آن این است که تا زمانی که راه‌های نفوذ را کاملا مسدود نکرده و سلامت این فضا تامین نشده گسترش و توسعه آن ممنوع است.
 
حجت‌الاسلام منتظری افزود: وزیر ارتباطات افتخار می‌کند که اینترنت را به اقصی نقاط کشور به ویژه به دورترین روستاها برده و پهنای باند و سرعت آن را افزایش داده، در حالی که هیچ اقدامی در راستای رصد و کنترل آن صورت نگرفته است.
 
وی از فضای مجازی با این کیفیت به عنوان یک غده سرطانی یاد کرد که در صورت عدم درمان جامعه ر ا به هلاکت می‌رساند.
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: افزایش آمار طلاق یکی از آثار حضور در فضای بی در و پیکر مجازی بوده که در اختیار هر زن و مردی است، اگر مسئولان به هر دلیلی در برابر آسیب ها انجام وظیفه نکنند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد.
 
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود پدیده قاچاق را برای کشور یک آسیب جدی دانست گفت: چندین کانتینر کالای قاچاق از مبادی قانونی گمرک وارد کشور شود بعد می گویند که قاچاق است.
 
وی، هرمزگان را یکی از مبادی ورود قاچاق کالا یادکرد و گفت: این استان به دلیل هم مزر بودن با دریا از مبادی ورود کالای قاچاق به کشور محسوب می شود که انتظار می رود رئیس دادگستری هرمزگان به طور جد، عزم خود را برای مقابله جدی با قاچاق کالا جزم کند.
 
حجت‌الاسلام منتظری بیان داشت: یک هزار و 200 تن برنج فاسد، نامرغوب و غیر قابل مصرف انسانی و حیوانی وارد کشور شده که جای بسی تامل است که چگونه وارد کشور شده، باید بیشتر حواسمان جمع باشد زیرا عده ای سلامت و جان مردم برایشان مهم نیست و تنها به صرفه اقتصادی خود توجه می‌کنند، ورود مواد غذایی و بهداشتی و همچنین لوازم آرایشی تقلبی سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته است.
 
وی نامرغوب بودن و خروج ارز را از یک طرف وحرکت کارخانجات به سمت تعطیلی و بیکاری جوانان را از طرفی دیگر از جمله مضرات قاچاق کالا در کشور عنوان کرد و گفت: اگر مدیران مربوطه اعم از صنایع، بانک‌ها و جهاد کشاورزی تمام عزم خود را جزم کنند و با وحدت و هماهنگی با قاچاق مبارزه کنند کار به جایی کشیده نمی شد که چنین خطرهایی جامعه ما را تهدید کند.
 
دادستان کل کشور تصریح کرد: چندین سال است که مقام معظم رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی را فریاد می‌زند اما متاسفانه کسی نمی شنود واگر هم بشنود عمل نمی کند؛ پای مسئولان در اقدام و عمل می لنگد و عده ای نیز در راه تحقق اقتصاد مقاومتی سنگ‌اندازی می کنند، قصد دارم پس از فراهم کردن بستر و زمینه لازم و گوشزد کردن موارد به مسئولان، در صورت تداوم در سنگ‌اندازی و مانع تراشی در این خصوص، اسامی آنان را منتشر کنم.
 
حجت‌الاسلام منتظری بیان‌داشت: پدیده قاچاق به تولیدات داخلی نیز ضربه وارد می کند، دستگاه‌های مرتبط با امر مبارزه با قاچاق کالا باید عزم خود را در راستای مقابله ومبارزه جدی با این پدیده شوم در کشور جزم کنند که اگر این امر محقق شده بود وضعیت کنونی کشور این چنین نبود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار