تابناک گیلان - نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه خرید تضمینی گندم توسط دولت فساد ایجاد می‌کند، گفت: دولت باید به جای خرید گندم بخش خصوصی را در سیلو سازی یاری دهد.
کد خبر: ۲۲۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 11 May 2016
تابناک گیلان - نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه خرید تضمینی گندم توسط دولت فساد ایجاد می‌کند، گفت: دولت باید به جای خرید گندم بخش خصوصی را در سیلو سازی یاری دهد.

جبار کوچکی‌نژاد درباره خرید تضمینی گندم توسط دولت، تصریح کرد: دولت باید به جای خرید گندم بخش خصوصی را با یارانه فعال کند تا این بخش در عرصه سیلو سازی ورود مناسبی داشته  و محصول نرخ گندم بر حسب کیفیت خریداری شود.

 نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود دولت‌ها در بخش خدمات و بازرگانی هیچ‌گاه موفقیت آمیز نبوده است، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم پخش خصوصی دل سوز‌تر از دولت‌ها در عرصه کشاورزی است.

 وی همچنین درباره کشت فرا سرزمینی در کشورهای خارجی، خاطرنشان کرد: در زمینه کشت محصولات کشاورزی در کشورمان مشکلات بی‌شماری داریم و این در حالی است که ما نمی‌توانیم بازرگانی کالا را در راستای حمایت از کشاورز به نحو مطلوب تنظیم کنیم بنابراین کشت فراسرزمینی با توجه به مشکلات فعلی صنعت کشاورزی امر ی مناسب تلقی نمی‌شود اما در زمینه تبادل تکنولوژی در عرصه کشاورزی می‌تواند این حرکت فراسرزمینی مثبت باشد.

 نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه انتقال تکنولوژی در کشت فرا سرزمینی می‌تواند دستاورد مثبتی به همراه داشته باشد، گفت: کشورهای همچون کرواسی و بلغارستان منابع طبیعی مناسبی دارند اما در زمینه کشت محصولات کشاورزی آشنایی لازم را ندارد و اگر بنا باشد تکنولوژی ما صادر شود می‌تواند اقدام مناسبی باشد.

 عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس، یادآورشد: زمانی که کشاورزان ما مشکل دارند ظلم است که امکانات ما در اختیار دیگر کشور‌ها قرار بگیرد، ادامه داد: در دنیای کشاورزی دولت حمایت غیر مستقیم از کشاورز را در دستور کار قرارمی دهد تا کشاورز بتواند در این صنعت با تمام قوا حرکت کند.


 پیش بینی خودکفایی در تولید گندم با خرید ۹ میلیون تن محصول

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به رشد ۲۰ درصدی خرید تضمینی گندم از ابتدای سال گفت: امسال با خرید بیش از ۹ میلیون تن گندم، در زمینه تامین نیاز‌ها به خودکفایی کامل می‌رسیم.

، علی قنبری با بیان اینکه مقدار خریدتضمینی گندم تا روز چهارشنبه به ۸۸۵ هزار تن رسیده است، اظهار کرد: در سال گذشته در همین مقطع زمانی ۶۸۳ هزارتن گندم خریداری شده بود که امسال رشد حدود ۲۰ درصدی رقم خورده است.

 قنبری افزود: تاکنون ۳۶۰ مرکز خرید در استان‌های ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد فعال شده‌اند و تعداد محموله‌های تحویل گرفته شده از کشاورزان با توجه به افزایش میزان خرید، به بیش از حدود۱۰۰ هزار محموله رسیده است.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: گندم تولیدی امسال با رویکرد کیفیت و کاهش هزینه‌های تبعی خریداری می‌شود و تامین نیازهای مصرفی خبازی‌ها و صنف و صنعت از طریق تولید داخل امکانپذیر است.

 قنبری با اشاره به بارندگی و بروز سیل‌های اخیر در کشور تاکید کرد: این حوادث تاثیر چندانی بر تولید گندم نگذاشته است و به لطف خدا امسال با خرید بیش از ۹ میلیون تن گندم، در زمینه تامین نیاز‌ها به خودکفایی کامل می‌رسیم.

 وی تصریح کرد: با توجه به قیمت فروش آزاد گندم توسط دولت به نرخ ۹۰۰ تومان، واردات گندم برای مصارف صنف و صنعت توجیه اقتصادی ندارد و ما این امکان را داریم که گندم مورد نیاز صنف و صنعت را از محل تولید داخل، تامین کنیم.

 مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از خرید ۱۱۲۰۰تن دانهٔ روغنی کلزا در کشور خبر داد که بیشترین مقدار از این محصول با ۹۰۰۰ تن در خوزستان خریداری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار