مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از توزیع بیش از 16 هزار تریکوکارت بین کشاورزان میاندورودی در راستای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج و کاهش مصرف سموم در مزارع شالیزاری خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 10 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، سیدشبر موسوی با اشاره به توزیع تریکوکارت بین کشاورزان میاندورودی، اظهار کرد: به‌منظور مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه خوار برنج و کاهش مصرف سموم شیمیایی در مزارع شالیزاری بیش از ۱۶ هزار تریکوکارت در مرحله اول بین برنج‌کاران شهرستان میاندورود توزیع شد.

وی بیان کرد: در پی بازدیدهای به‌عمل آمده و نمونه‌گیری‌های انجام شده در مزارع، اولین رهاسازی زنبور تریکوگراما در خزانه شالیزاری چهار روستای به ادله، پلنگ آزاد، چوکلا و شهریارکنده در سطح ۱۶۰ هکتار انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود با اشاره به رهاسازی زنبور تریکوگراما، خاطر نشان کرد: هر ساله با آغاز کشت برنج، رهاسازی زنبور تریکوگراما توسط کارشناسان این شهرستان و همکاری شرکت‌های مرتبط انجام می‌شود.

موسوی افزود: با توجه به برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی - ترویجی انجام شده در شهرستان هر ساله علاقه و اشتیاق برنج‌کاران برای استفاده از تریکوکارت و رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه با کرم ساقه خوار برنج بیشتر می‌شود.

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار