رئیس خانه مطبوعات استان گفت :این جشنواره فرصت مغتنمی برای استان است که با توجه به حضور چندین استاندار از کشور عراق و استان‌های داخل کشور، مهمانانی از وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت امور خارجه، زمینه مساعد برای توسعه استان فراهم شود.
کد خبر: ۲۲۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 10 May 2016

رئیس خانه مطبوعات استان گفت :این جشنواره فرصت مغتنمی برای استان است که با توجه به حضور چندین استاندار از کشور عراق و استان‌های داخل کشور، مهمانانی از وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت امور خارجه، زمینه مساعد برای توسعه استان فراهم شود.

به گزارش تابناک ایلام"عبدالحمید کرمی"رئیس خانه مطبوعات استان ایلام،در این نشست خبری با بیان اینکه این جشنواره در استان به برکت ائمه اطهار(ع)، اربعین حسینی و میزبانی شایسته استان ایلام در پذیرایی و استقبال از زائران عتبات برگزار شد و یک رویداد بسیار بزرگ فرهنگی است، اظهار کرد: هفته آینده میزبان مهمانان خارجی و ملی در این استان هستیم تا زمینه‌ای برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان فراهم شود.

 وی با اشاره به اینکه دوران پسا تحریم فرصت خوبی برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در این استان است، گفت: رسانه‌های استان در استان باید در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از این ظرفیت استفاده کرده تا زمینه تحقق این شعار را به صورت عملیاتی در استان ایجاد و استان ایلام از نخستین استان‌هایی باشد که به استقبال این بحث در توسعه استان می‌رود.

 رئیس خانه مطبوعات استان ایلام، بیان کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این جشنواره صورت گرفته است و از همه رسانه‌های استان تقاضا داریم در طول برگزاری جشنواره از 27 تا 29 اردیبهشت در دانشگاه ایلام در برگزاری این جشنواره ما را همکاری و مساعدت کنند.

«علی حیدربیگی» - دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی هم اظهار کرد:رسانه‌ها امروز نقش و جایگاه مهمی در جامعه دارند و در حقیقت بازیگران کلیدی در دنیای امروز تبدیل‌شده‌اند و به مدد رسانه‌ها است که دهکده‌ی جهانی مطرح می‌شود و دنیا به اتاق شیشه‌ای تبدیل شده است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات گفت: استان ایلام دارای اشتراکات دینی و فرهنگی با استان‌های هم‌جوار خود در کشور عراق است و برگزاری این جشنواره می‌تواند زمینه‌ساز تعاملات دینی و دیپلماسی فرهنگی  و احیاگر  مراودات فرهنگی با کشور همسایه عراق و فرصتی بسیار خوب در راستای توسعه هر چه بیشتر و بهتر در استان ایلام باشد.

حیدربیگی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره از آبان ماه 94 در استان ایلام، تشکیل شد، ادامه داد: این جشنواره در قالب 4 کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، علمی و هماهنگی امور داوران، پشتیبانی و تدارکات و روابط بین‌الملل و تشریفات کار خود را آغاز کرده و در فراخوان در سطح استان‌های مشارکت‌کننده توزیع شد.

 وی رییس ستاد پشتیبانی جشنواره را استاندار اعلام و تصریح کرد: استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان  در ایران و اربیل، سلیمانیه، حلبچه، دیالی، واسط، میسان و بصره از کشور عراق در این جشنواره حضور خواهند داشت و از کلید خوردن جشنواره برای هماهنگی‌های بیشتر سفرهایی به کرمانشاه، خوزستان و عراق انجام شد.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، بابیان اینکه 1200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 207 اثر در پالایش اولیه حذف شدند، افزود: 1020 اثر در بخش آزاد، 173 اثر در ویژه بوده و بیشترین آثار در حوزه گزارش و کمترین آثار در حوزه طنز به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.

 حیدربیگی بابیان اینکه این جشنواره 27 تا 29 اردیبهشت در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود، گفت: پرفسور کردوانی، دکتر «قانعی‌راد» و دکتر «خانیکی» از اساتید ممتاز  و برجسته حوزه رسانه و جامعه‌شناسی در این جشنواره حضور خواهند یافت.

 وی، با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی و در یک چارچوب بالاتری به دنبال مراودات فرهنگی، اقتصادی سیاسی با کشور عراق است، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه‌های آثار تاریخی به همت آستان قدس رضوی و نمایشگاه آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور عراق، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری و انجام مراودات فرهنگی با حضور مسئولان و استانداران هم‌مرز ایران و عراق از برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

 دبیر برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات ایلام، با بیان اینکه حدود ۱۵۰ مهمان خارجی و داخلی در استان حضور خواهند داشت، ابراز امیدواری کرد در این جشنواره زمینه‌های لازم برای استقرار کنسولگری کشور عراق و ایجاد روابط پایدار استان ایلام با استان‌های هم‌مرز در کشور عراق با تعاملات هر چه بیشتر در این جشنواره فراهم شود.

مرز مشترک، چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو، راه‌ها و موانع توسعه و امنیت پایدار منطقه، راه‌های تقویت همگرایی استان‌های منطقه و گسترش بیش از پیش مبادلات بر پایه اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مدنی، راه‌ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه با عطف توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای مرز مشترک و ظرفیت مناطق آزاد تجاری، مسئله تروریسم در منطقه، عوامل، چالش‌ها، پیامدها و راه‌های مقابله با آن، خشونت و افراط‌گرایی در منطقه، عوامل، چالش‌ها و راهکارها و مسئله محیط‌زیست و بحران‌های پیش رو (آب، جنگل‌ها، ریزگردهاعوامل، چالش‌ها و راهکارها ازجمله محورهای این جشنواره است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار