خبر خوب برای بیماران سرطانی و خاص
تفاهم خاص برای اعطای تسهیلات چهار درصدی به بیماران خاص بین موسسه خیریه ریحانه و یک بانک خصوصی بسته شد. طبق این تفاهم نامه به هریک از نیازمندان تحت حمایت این موسسه، وام دو ملیون تومانی با نرخ چهار درصدی پرداخت خواهد شد ...
کد خبر: ۲۲۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 07 May 2016

همزمان با روز جهانی تالاسمی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، تفاهم نامه خاص برای اعطای تسهیلات چهار درصدی به بیماران خاص، بین موسسه خیریه ریحانه و بانک پارسیان بسته شد.

طبق این تفاهم نامه به هریک از نیازمندان تحت حمایت این موسسه، وام دو ملیون تومانی با نرخ چهار درصدی پرداخت خواهد شد.

البته سقف بودجه تعیین شده برای اعطای وام، 100 میلیون تومان است که در صورت پایان بودجه، دوباره مبلغی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

در این مراسم رضا بهنام مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان با اشاره به نامگذاری روز 18 اردیبهشت ماه به روز جهانی تالاسمی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: این روز فرصت خوبی است تا همه اشخاص حقیقی و حقوقی در کنار هم و برای کاستن از دردهای این بیماران گام بردارند.

وی با بیان اینکه بانک پارسیان در کنار فعالیت های اقتصادی به رسالت اجتماعی خود از جمله تشکیل بنیان خانواده با دادن وام ازدواج، دادن تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن و نیز اعطای وام های درمانی پایبند است گفت: قطعا وظیفه تک تک افراد است که در مسیر حمایت از بیماران و نیز اعتلا و ارتقای سطح سلامت جامعه، وارد میدان شوند.

بهنام تصریح کرد: تشکیل صندوق قرض الحسنه، بازوی اصلی بانک در جهت انجام این رسالت خود است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در پایان با بیان اینکه خدمات درمانی پارسیان قریب به 22 استان را تحت پوشش خود قرار داده است گفت: در این مسیر بانک پارسیان دو هدف را در نظر دارد که یکی پاسخ به اعتماد افرادی است که سرمایه خود را در این بانک پس انداز می کنند و انتظار دارند این سرمایه ها در راه مناسبی استفاده شود و دیگری اجرای عدالت تسهیلاتی در خصوص تمامی نیازمندان و بیماران است.

وی تصریح کرد: پرداخت بیش از دوبرابر منابع جذب شده به عنوان تسهیلات به مردم، دلیلی بر این مدعاست.

در این مراسم سرابیان مدیرعامل موسسه خیریه ریحانه نیز با بیان اینکه موسسه ریحانه اردبیل در سال 1389 تاسیس و از آن زمان بالغ بر 2230 پرونده در این موسسه تشکیل شده است گفت: این آمارها نشان از رشد سرطان در کشور و علی الخصوص در اردبیل دارد.

وی افزود: البته تشکیل 2230 پرونده، تقریبا یک دهم کل افرادی است که در استان به این بیماری ها مبتلا هستند و 90 در صد بیماران به دلایل مختلفی از جمله عدم اطلاع رسانی صحیح و یا قادر بودن به تامین مخارج درمانی خود، به این مراکز مراجعه نکرده اند.

سرابیان با بیان اینکه روزانه به طور متوسط یک یا دو پرونده در این موسسه تشکیل می شود گفت: وظیفه همگان است که در جهت حمایت از این بیماران قدم بردارند؛ چرا که این بیماران تنها درد جسمی ندارد بلکه مشکلات مالی، بیشتر این افراد را در مضیقه قرار می دهد.

مدیرعامل انجمن خیریه ریحانه با اشاره به اهدای تمام اموال شهید داود اصغری به این موسسه اظهار کرد: قطعا نام و یاد عزیزانی همچون اصغری ها همیشه جاودانه خواهد ماند.

در پایان مسئولان بانک پارسیان و موسسه خیریه ریحانه از مراحل پیشرفت کار درمانگاه خیریه ریحانه در محل وقف دکتر جلایی نیز بازدید کردند.

در این بازدید تورج محسن زاده مهندس مجری این پروژه با بیان اینکه این درمانگاه در زمینی به مساحت 700 مترمربع اهدایی دکتر جلایی احداث شده است گفت: این ساختمان در 5 طبقه احداث شده و انتظار می رود در یک ماه آینده تمام نازک کاری های باقی مانده نیز به اتمام رسیده و آماده نصب تجهیزات و امکانات پزشکی باشد.

وی با بیان اینکه تمام مراحل ساخت این درمانگاه زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و تحت نظارت سازمان خیریه صورت گرفته است گفت: نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان تا به امروز برای احداث این ساختمان هزینه شده ست که شامل زیر زمینی با کاربری پزشکی، و نیز طبقاتی برای مطب های تخصصی و درمانگاهی و نیز 6 واحد مسکونی برای اسکان همراهان بیماران در نظر گرفته شده است.

تفاهم نامه تسهیلاتی خیرخواهانه به نفع بیماران خاص

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار