مسئول کمیته جستجوی مفقودان دفاع مقدس
مسئول کمیته جستجوی مفقودان و شهدای گمنام دفاع مقدس گفت: کانون فرهنگی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۲۲۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 07 May 2016

به گزارش تابناک مازندران؛ سردار سیدمحمد باقرزاده در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر و جانمایی از بارگاه شهدای گمنام اظهار کرد: ورود شهدا به محیط دانشگاه علاوه بر فضای معنوی، یک فرصت مناسب پژوهشی عرصه دفاع مقدس برای دانشجویان و اساتید است.

وی با بیان اینکه در انسان رابطه میان علم و عمل ارادی است، تصریح کرد: عمل از علم به دست می‌آید و دانش جایگاهی بزرگ در انسان دارد، به گونه‌ای که هر چه قدر معرفت افزایش یابد، کشش نسبت به عمل نیز بیشتر می‌شود.

مسئول کمیته جستجوی مفقودان وشهدای گمنام دفاع مقدس، علم، عمل و معرفت را سه اصل معنوی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: شهدا با داشتن این سه اصل توانستند به این مقام معنوی دست پیدا کنند، هرچند که بسیاری از شهدا وارد دانشگاه نشده بودند اما با داشتن معرفت علمی که خداوند به آنها داده بود هدایت شدند.

باقرزاده با بیان اینکه رابطه شهدا با دانشگاه در مرحله اول یک تذکر معنوی است، تصریح کرد: کارکرد وجود شهدا به عنوان یک شاخص زمانی مشخص می‌شود که نسبت به آن معرفت پیدا کنیم.

وی گفت: معرفت به شهدا نیازمند توجه به دو نکته شناختن اهداف آنها و شناسایی مسیرشان است.

مسئول کمیته جستجوی مفقودان وشهدای گمنام دفاع مقدس تصریح کرد: نگاه به دفاع مقدس احساسی است و دانشگاه می‌تواند در این زمینه برای توجه به فرهنگ دفاع مقدس و شهدا ورود پیدا کند.

باقرزاده کم‌توجهی به دفاع مقدس در دانشگاه‌ها را یک آسیب بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد به مباحث دفاع مقدس مقطعی و مناسبتی است در حالی که در دانشگاه‌ها تمامی جوانب جنگ تحمیلی می‌تواند به عنوان مباحث مدیریت بحران بررسی شود.

وی خواستار ورود و بررسی اساتید و دانشجویان از 80 عملیات مهم دوران دفاع مقدس در موضوع‌های مختلف شد و تصریح کرد: دانشجویان با هر گرایش و سلیقه سیاسی نسبت به شهدا مسئول هستند.

باقرزاده با بیان اینکه جای کانون فرهنگی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها خالی است، گفت: دانشجویان با هر سلیقه سیاسی در مباحث دفاع مقدس نقش‌آفرینی کنند.

مسئول کمیته جستجوی مفقودان وشهدای گمنام دفاع مقدس اظهار کرد: بررسی نبردها، شب‌های خاطره، شب شعر دفاع مقدس، نقد و بررسی کتاب‌های دفاع مقدس و موضوع‌های مختلف برای پایان‌نامه‌های تحصیلی از برنامه‌های فرهنگی کانون دفاع مقدس می‌تواند باشد.

باقرزاده گفت: دفاع مقدس توانست میان نسل‌ها منتقل شود و پدیده مدافعان حرم یکی از این موارد است که اشتیاق جوانان امروز کمتر از زمان دفاع مقدس نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار