استاندار مازندران در دیدار با وزیر دفاع مطرح کرد:
درحال حاضر بعلت ساخت و ساز دراطراف مسير موجود و بخصوص در مناطق نزديك به روستاهاي مرتبط با محور مذكور، عملاً دو شهر ساري و قائمشهر به يكديگر متصل گرديده و اجباراً دوربرگردانهاي زيادي مابين اين دو شهرستان در مسير مذكور...
کد خبر: ۲۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 13 April 2015
عبور حجم بالاي ترافيک بين شهري ازداخل شهر قائمشهر و ساري، به ويژه آنکه بخشي از اين وسائل نقليه از نوع سنگين مي باشند، باعث افزايش ترافيک، کندي حرکت در مسيرهاي داخل شهري، افزايش تصادفات، ايجاد آلودگي هاي صوتي و محيط زيستي، تلف شدن زمان سفر در سفرهاي داخل شهري و بين شهري، کاهش سطح سرويس مسيرهاي داخل شهري و از جنبه اقتصادي تلف شدن مقادير زيادي سوخت که بر اثر افزايش زمان سفر و کاهش و افزايش شتاب خودروها به علت توقف هاي متوالي و افزايش مسير عبور را در برخواهد داشت .

به گزارش تابناک شهرستان قائمشهر به­فاصله 25 كيلومتري جنوب غربي شهرستان ساري واقع شده و اين دو توسط يك مسير چهارخطه به يكديگر مرتبط گرديده اند. درحال حاضر بعلت ساخت و ساز دراطراف مسير موجود و بخصوص در مناطق نزديك به روستاهاي مرتبط با محور مذكور، عملاً دو شهر ساري و قائمشهر به يكديگر متصل گرديده و اجباراً دوربرگردانهاي زيادي مابين اين دو شهرستان در مسير مذكور جهت دسترسي به روستاها ايجاد گرديده كه هر كدام از دوربرگردان ها به عنوان يک نقطه حادثه خيز مطرح مي باشند.

از این رو مسئولین برای حل مشکل ترافیکی در صدد احداث بزرگراه قائمشهر ساری برآمدند.البته در مازندران به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی و طبیعی و همچنین وجود شهرها و روستاهای نزدیک به هم در آن و زمین ها و اراضی کشاورزی و حاصل خیز  و ارزش بالای زمین هسازی و تعریض محورها دچار مشکل فراوانی نموده تا جایی که تملک اراضی محورها به عنوان یک دغدغه بزرگ و مهم در سطح استان و کشور در آمده است.

بر پایه این گزارش در سال گذشته بیش از 80 میلیارد ریال جهت تملک و آزاد سازی اراضی برای احداث آزاد راه قائمشهر - ساری و به منظور تملک اراضی روستاهای متانکلا ، شهرود کلا ، دنجکلا ، واسکس ، و کوتنا به میزان 5/4 هزینه شده است.

استاندار مازندران در دیداری که امروز با وزیر دفاع داشت از آغاز احداث این بزرگراه در اردیبهشت ماه سالجاری خبر داد.

ربیع فلاح گفت : الحمدلله با عنايت دولت براي آغاز عمليات احداث آزاد راه قائمشهر به ساري در سال 94 بودجه خوبي  اختصاص يافته است كه اميدواريم به زودي شاهد عمليات اين آزادراه باشيم .

استاندار مازندران همچنين گزارشي در مورد مسائل امنيتي استان ارائه نمود و گفت با ياري همه نيروهاي نظامي و انتظامي استان مازندران يكي از امن ترين استانهاي كشور است .

در اين نشست وزير دفاع جمهوري اسلامي از گزارش استاندار مازندران تشكر نمود و قول مساعد داد تا در اواخر ارديبهشت براي بازديد از پروژه هاي مازندران و شركت در مراسم آغاز عمليات احداث آزاد راه قائمشهر - ساري به مازندران سفر كند.

قابل ذكر است مسئوليت احداث آزاد راه قائمشهر - ساري به قرارگاه سازندگي خاتم الاوصيا وزارت دفاع واگذار شده است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار