مبتكر و مسئول برگزاري نخستين مسابقه هندبال ساحلي به وسيله بادكنك پر شده با آب، از برگزاري اولين دوره اين مسابقه ها از ساعت 15 روز عيد مبعث پيامبر اعظم(ص) در ساحل ايران زمين پارك زيتون قشم خبر داد.
کد خبر: ۲۲۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 06 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهدي مهدي پور افزود: با توجه به همزماني اين مسابقه با عيد مبعث، ورزش دوستان و علاقمندان به ورزش هاي آبي و ساحلي مي توانند بدون پرداخت هزينه در اين مسابقه شركت كنند.

وي با بيان اينكه تاكنون 9 تيم براي حضور در مسابقه هندبال ساحلي با بادكنك ثبت نام كرده اند، گفت: به تمام دهياران جزيره و بخشداران شهاب و مركزي قشم جهت معرفي بازيكنان و تيم هاي ورزشي مكاتبه شده است و پيش بيني مي شود تا زمان شروع مسابقه، تعداد تيم هاي شركت كننده افزايش قابل توجهي يابد.

مهدي پور با بيان اينكه هر مسابقه توسط يك گروه سه نفره از داوران هندبال قضاوت مي شود، اظهار كرد: در هر تيم پنج بازيكن حضور دارند كه 2 تن از آنها به صورت ذخيره در مسابقه حاضر مي شوند و تعويض در بازي آزاد است.

مهدي پور افزود: در اين بازي از بادكنك هاي خاصي استفاده مي شود كه به اندازه كف دست است و جنس آن به گونه است كه نه به راحتي مي تركد و نه مقاومت زيادي دارد و تركيدن آن به هيجان بازي مي افزايد.

وي ادامه داد: در مسابقات بعدي هندبال ساحلي تلاش داريم كه داخل بادكنك ها با آب رنگي قابل شستشو پرد شود تا تركيدن آنها به زيبايي هاي بصري اين مسابقه ها بيفزايد.

مبتكر اين بازي اظهار كرد: زمين بازي هندبال ساحلي نيز به گونه اي انتخاب شده است كه بخشي از آن در هنگام جزر و مد، در داخل آب دريا قرار مي گيرد و بازيكنان مي توانند به راحتي براي دريافت و ارسال توپ شيرجه بزنند.

وي با تبيين برخي مقررات اين بازي، گفت: اگر توپ در حين پاس كاري توسط هم تيمي ها بتركد، توپ در اختيار تيم مقابل قرار مي گيرد و به جاي دروازه هندبال، از سطل هاي بزرگي براي اين منظور استفاده مي شود كه در پايان بازي بادكنك هاي داخل آن شمارش و برنده بازي اعلام مي شود.

وي با بيان اينكه سازمان منطقه آزاد قشم محل برگزاري و برخي امكانات ورزشي مسابقه هندبال ساحلي را تامين كرده است، گفت: هرچند بازيكنان از وسايل ايمني همچون كلاه در حين بازي استفاده مي كنند، اما يك دستگاه آمبولانس به همراه تيم پزشكي نيز در محل مسابقه حضور مي يابند.

مبتكر و مسئول برگزاري مسابقه هندبال ساحلي به وسيله بادكنك هاي پر شده با آب، هدف از برگزاري اين مسابقه را ايجاد لحظه هاي شاد و مفرح در بين خانواده ها و پر كردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اعلام كرد.

مهدي پور با بيان اينكه 12 طرح جديد براي توسعه ورزش هاي ساحلي دارد، از تلاش براي ثبت ملي ورزش هندبال ساحلي به وسيله بادكنك پر شده با آب، خبر داد.

وي با اشاره به استقبال خوب كودكان، نوجوانان و جوانان براي حضور در اين مسابقه، اضافه كرد: دوم خرداد سال جاري مصادف با ميلاد پيامبر اعظم (ص)، دور دوم اين مسابقه ها در قشم برگزار مي شود.

مسابقه هندبال ساحلي به وسيله بادكنك هاي پر شده با آب، روز پنج شبنه 16 ارديبهشت همزمان با عيد مبعث پيامبر اعظم(ص) راس ساعت 15 در مجموعه گردشگري ايران زمين جنب پارك زيتون قشم برگزار مي شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار