تابناک هفته
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت.
کد خبر: ۲۲۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 06 May 2016
تقابل مسئولین در موضوع انتقال آب

زور آزمایی برای برداشت از سرچشمه های کارون و آب های خوزستان به لحضات حساس و نفسگیر رسیده، بصورتی که دیگر سر و ته رودخانه هایی مثل کارون در این زورآزمایی دخیل شده. در این نبرد، اصفهانی ها، بوشهری ها و اکنون یزدی ها هر کدام به نوبه ی خود نسبت به انتقال آب از سرشاخه ها، وسط و انتهای رودخانه کارون اعلام علاقه و اعمال قدرت کرده اند. (جزئیات بیشتر)



آمار فاجعه آميز مرگ هاي آبي خوزستان

استان خوزستان چندین سال پیاپی در صدر استان های کشور در آمار غرق شدگی قرار دارد و همراه با استان مازندران، رتبه اول یا دوم را کسب کرده است، آمار نگران کننده ای که به نظر می رسد نیازمند تحلیل صاحب نظران و توجه و تامل مسئولان استان است.

در 9ماهه اول سال 94 هم 786 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند که 112 نفر آنان را زنان تشکیل می‌دهند و استان‌های مازندران با 115 و خوزستان با 111 بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته‌اند. (جزئیات بیشتر)



تأمین منابع مالی پاشنه آشیل نظام سلامت است

اسماعیل ایدنی در آیین معارفه مدیران قدیم و جدید درمان تامین اجتماعی خوزستان در سالن جلسات هتل پارس اهواز اظهار کرد: طی ۱۵ سال اخیر با چالش های خاصی در حوزه سلامت مواجه بودیم و شکاف عظیمی به لحاظ مالی بین تعهداتی که دولت و نظام های حمایتی داشتند و هزینه های سلامت که از جیب مردم پرداخت می شود  به وجود آمد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: تأمین منابع مالی پاشنه آشیل نظام سلامت، چیزی به نام زیر میزی دیگر وجود ندارد. (جزئیات بیشتر)



در بهسازی محیط های بیمارستانی قدم های خوبی برداشته شد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: فعالیت های گسترده ای که در تجهیز مراکز درمانی استان انجام شد بسیار خوب بود و در بهسازی محیط های بیمارستانی قدم های خوبی برداشتند. (جزئیات بیشتر)



باید به دنبال عوامل تشویقی برای افزایش سرانه مطالعه بگردیم

مقتدایی با اشاره به وجود کتابخانه هایی تخصصی شرکت های بزرگ صنعتی و دولتی یادآورشد: هیچ استانی به اندازه خوزستان کتابخانه تخصصی ندارد و این ها باید به آمار کتابخوان ها و کتابخانه های استان اضافه شوند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: باید به دنبال عوامل تشویقی برای افزایش سرانه مطالعه و میزان کتابخانه ها بگردیم و جنبه های مطالعاتی و تحقیقاتی هم باید اضافه شود. (جزئیات بیشتر)



در مناطق حاشیه نشین باید برنامه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی جدی تری داشته باشیم

امید حاجتی در اولین نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: در قسمت های حاشیه که دچار معضل حاشیه نشینی هستیم باید برنامه های فرهنگی اجتماعی و آموزشی جدی تری داشته باشیم و یکی از معضلات ما در بیسوادی و کم سوادی به مناطق دو زبانه بر می گردد. (جزئیات بیشتر)



ساخت سه کتابخانه در مناطق حساس و محروم اهواز

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در اولین نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان از لحاظ زیر بنا جز  استان های برتر کشور با رتبه دوم است، در دولت یازدهم ۱۷ طرح را در کل استان در حوزه ساخت و ساز کتابخانه داریم.

وی افزود: سال گذشته سه کتابخانه در مناطق حساس و محروم اهواز ساختیم و امسال هم دو کتابخانه دیگر ساخته می شود اما در تامین اعتبار این طرح ها مشکل داریم و مشکل اساسی پرداخت معوقات پرسنلی است. (جزئیات بیشتر)



مفهوم کارگر در نظام اسلامی همطراز مجاهدان فی سبیل الله است

شهردار اهواز در این مراسم که با حضور ۴۰ کارگر نمونه از قسمت های مختلف شهرداری برگزار شد، محور و موتور محرکه اقتصاد مقاومتی را جامعه کارگری دانست و گفت: مفهوم کارگر در نظام اسلامی برخلاف مکاتب لیبرالی غربی که کارگر را تنها ابزار تولید می دانند، شان و منزلتی همطراز مجاهدان فی سبیل ا... دارد. (جزئیات بیشتر)



تشریح برنامه های هفته جوان در خوزستان

فرامرز كيانی زاده در حاشيه برگزاري جلسه شوراي عالي جوانان در استانداري خوزستان درخصوص برنامه هاي هفته جوان در سطح استان اظهار كرد: در هفته جوان برنامه هاي مختلفي از 27 ارديبهشت ماه تا دوم خردادماه درسطح استان برگزار مي شود. (جزئیات بیشتر)



منبع: تابناک
برچسب ها: تابناک ، تابناک هفته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار