ششمين دوره مسابقات شترسواري قهرماني كشور روز پنجشنبه در استان اصفهان برگزار شد و نفرات برتر اين مسابقات معرفي شدند.
کد خبر: ۲۲۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 05 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا، در بخش شترهاي تندرو اين مسابقات كه در مسافت يكهزار و 500 متر برگزار شد، احمد درودگر از استان اصفهان با شتري 6 ساله بنام 'چيتا' قهرمان شد.

در اين بخش حسين گلابي از هرمزگان با شتري 10 ساله با نام ' كولي ' به مقام دوم دست يافت و رضا شهولي بر از كرمان با شتري 10 ساله بنام ' پهلوان' مقام سوم را كسب كرد.

ششمين دوره مسابقات شترسواري قهرماني كشور روز پنجشنبه به ميزباني هيات ورزش روستايي و بازيهاي بومي محلي استان اصفهان به مناسبت عيد مبعث در منطقه كويري روستاي خارا از توابع بخش حسن آباد جرقويه عليا واقع در استان اصفهان برگزار شد.

در اين رقابت ها 16شترسوار از استانهاي هرمزگان، بوشهر، يزد، سيستان و بلوچستان، بوشهر، كرمان و دو تيم از استان اصفهان حضور داشتند.

همچنين در مسابقات شترسواري قهرماني استان اصفهان كه همزمان با اين رقابت ها در مسافت 800 متر بوسيله شترهاي كندرو برگزار شد، حسام الدين درودگر، رضا حيدري و دانيال كوهي هر سه از خور و بيابانك استان اصفهان عنوان هاي اول ، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در اين مسابقات نيز پنج شتر سوار حضور داشتند.
در حاشيه اين مسابقات نيز مجتبي كريم زاده قهرمان موتورسواري كراس آسيا حركات نمايشي انجام داد.
در پايان اين مراسم در اقدامي در راستاي حفظ محيط زيست، شركت كنندگان همگام با مردم اقدام به جمع آوري زباله هاي پخش شده در محيط كردند.

رئيس هيات ورزش روستايي و بازيهاي بومي محلي استان اصفهان در حاشيه اين مسابقات در گفت وگو با ايرنا گفت: منش پهلواني و افزايش شور و نشاط مردم هدف اصلي رشته هاي بومي است.

مهدي اسدي افزود: منطقه جرقويه از قابليت هاي زياد گردشگري و ورزشهاي بومي محلي برخوردار است البته افزودن امكانات بايد جزو اولويت ها باشد.

وي ابراز اميدواري كرد كه اين منطقه در رقابت هاي آتي نيز ميزبان مسابقات شترسواري قهرماني كشور باشد.

در پنجمين دوره مسابقات كه پارسال به ميزباني خور و بيابانك در روستاي مصر برگزار شد، حسن رشيدي از كرمان، احمد درودگر از اصفهان، رضا شهولي بر از كرمان، محمد حسين عسگري از يزد، مجيد فضل از اصفهان و دانيال بامري از كرمان به ترتيب حائز رتبه هاي اول تا ششم شدند.

شهرستان جرقويه در 65 كيلومتري جنوب شرقي شهر اصفهان قرار دارد و قدمت اين منطقه به سده هاي اوليه اسلام باز مي گردد.

شهرستان خور و بيابانك نيز در420 كيلومتري شرق اصفهان قراردارد و روستاي تاريخي و بياباني 'مصر' در حومه اين شهرستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار