مديركل تعزيرات حكومتي استان ايلام گفت: بازرسي مشترك از آرايشگاه هاي زنانه شهرستان ايلام از اوايل هفته آينده و همزمان با سراسر كشور آغاز مي شود.
کد خبر: ۲۲۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 04 May 2016

مديركل تعزيرات حكومتي استان ايلام گفت: بازرسي مشترك از آرايشگاه هاي زنانه شهرستان ايلام از اوايل هفته آينده و همزمان با سراسر كشور آغاز مي شود.


به گزارش تابناک ایلام؛نعمت اله بيرانوندي روز چهارشنبه در همايش توجيهي آرايشگرانه زنانه ايلام اظهار كرد: اين طرح به صورت همزمان با سراسر كشور و در قالب طرح ملي پيشگيري از تخلفات احتمالي اين صنف با مشاركت سازمان صنعت، معدن و تجارت، اماكن نيروي انتظامي، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشكي ايلام اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه اين طرح يك ماهه است و گشت هاي مشترك به صورت تصادفي و نمونه اي از آرايشگاه هاي زنانه بازديد مي كنند، افزود: نمايندگان دستگاه هاي عضو طرح همگي خانم هستند و آقايان تنها نقش حمايت كننده را داشته و وارد آرايشگاه ها نخواهند شد.
بيرانوندي با تاكيد بر اينكه آرايشگران موظف هستند تمامي موارد قانوني، صنفي، بهداشتي و انتظامي را رعايت كنند، تاكيد كرد: اين همايش به منظور اطلاع آرايشگران از موارد قانوني لازم و پيشگيري از بروز هرگونه مشكل برگزار شده است.
مديركل تعزيرات حكومتي استان ايلام يادآور شد: آرايشگاه هاي زنانه فعال در ايلام بايد نرخ هاي مصوب را در معرض ديد مشتريان قرار داده و آن رعايت كنند و از انجام كارها با قيمت بيشتر از نرخ نامه خودداري كنند.
وي گفت: نصب پروانه كسب معتبر و قابل ديده شدن در محل كسب، ارائه فاكتور خدمات انجام شده به مشتريان، شفافيت و نبود ابهام در قيمت خدمات، استفاده از دستگاه اتو كلاو (يو وي) براي استريل كردن لوازم كار و پرهيز از تبليغ خلاف واقع در مورد خدمات انجام شده از جمله موارد قانوني است كه آرايشگران بايد به آن توجه داشته باشند.
وي اضافه كرد: همچنين آرايشگران به هيچ عنوان حق خريد و فروش هيچ كالايي از جمله لوازم بهداشتي، آرايشي و پوشاك را در واحدهاي صنفي خود ندارند در غير اين صورت مشمول برخورد و محكوميت به جريمه نقدي و حتي حبس خواهند شد.
بيرانوندي افزود: نبود تداخل صنفي در آرايشگاه، استفاده از مواد اوليه و ملزومات كاري استاندارد، تاييديه گواهينامه هاي تخصصي هنري و مهارتي و نصب در محل كسب و رعايت قوانين و مقررات صنفي، بهداشتي، ايمني، حفاظت فني و زيباسازي محيط كار از ديگر مواردي است كه نبود و پايبند نبودن به آنها تخلف محسوب مي شود.
مديركل تعزيرات حكومتي استان ايلام اظهار كرد: تمامي آرايشگران زنانه موظف هستند به منظور بازرسي از تمام فضا و كمدهاي آرايشگاه همكاري مناسب را با نيروهاي گشت سيار داشته باشند و مدارك مورد درخواست بازرسان را ارائه داده و به سوالات صادقانه پاسخ دهند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار