معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شيراز، از اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته شيراز در اين شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۲۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 03 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی فرهنگی شهرداری شیراز: احمد همتی‌بوشهری با اشاره به فرارسیدن روز شیراز، گفت: در آستانه روز شیراز با سفر هیئتی از شهر «پچ» مجارستان، پيمان خواهر خواندگی این شهر با شیراز منعقد خواهد شد.

وي با اشاره به اینکه در این هفته ۱۵۰ برنامه در شیراز اجرایی می شود ادامه داد: برگزاری جشنواره خوشا شیراز با هدف معرفی فرهنگ و هنرشیراز در قالب نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی و هنری از ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت در محور حافظیه از برنامه‌های هفته شیراز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز افزود: در راستای معرفی شیراز و جاذبه‌های مختلف این شهر در بعد ملی و فراملی با هماهنگی اداره کل ارتباطات و روابط بین‌الملل و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ویژه برنامه خندوانه به مناسبت گرامیداشت روز شیرازدر ساعت ۲۳ روز ۱۵ اردیبهشت از شبکه نسیم به روی آنتن خواهد رفت.

همتی بوشهری همچنین از برگزاری جشنواره سی‌راه با هدف معرفی آئین و سنت‌های قدیم شیراز، در بافت تاریخی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شامل موسیقی، تئاتر، نمایشگاه و ...  در محله سنگ سیاه شيراز خبر داد و گفت: اين برنامه‌ها از ۲۵ اردیبهشت تا ۳ خرداد برگزار مي‌شود.

وی تاکید کرد: جشنواره فرهنگی مذهبی محلات شامل مسابقات نقاشی، خوشنویسی،کارگاه‌های خنده درمانی، طبخ غذاهای شیرازی و سنتی، مشاوره‌های گروهی، جشن‌های مناسبتی، نقاشی دیواری و نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در محلات و فرهنگسراهای شهرداری از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزارخواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز برگزاری جشن شیراز در مناطق ده‌گانه شهرداری، با هدف ایجاد شادی و نشاط بین شهروندان، و تورهای گردشگری با هدف معرفی آثار تاریخی و مذهبی شیراز، مشاهیر و نام‌آوران را از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي هفته شيراز برشمرد.

وی تصریح کرد: نشست‌های علمی تحت عنوان ژئوتوریسم گردشگری، اقدامات حاج میرزا کریم صراف در بافت تاریخی و روایت محله بالا کفت و اقدامات بصیردیوان در محله بازارچه حاج زینل در هفته شیراز اجرا می‌شود.

همتی‌بوشهري از برگزاری جشنواره ورزشی در هفته شیراز خبر داد و گفت: جشنواره ملی بهارنارنج با همکاری هیئت ورزش‌های بومی محلی و با مشارکت هفت استان کشور در باغ جنت در روز ۲۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار