استاندار خوزستان عنوان کرد:
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: باید به دنبال عوامل تشویقی برای افزایش سرانه مطالعه و میزان کتابخانه ها بگردیم و جنبه های مطالعاتی و تحقیقاتی هم باید اضافه شود.
کد خبر: ۲۲۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵ 02 May 2016
عبدالحسن مقتدایی در اولین نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان اظهار کرد: پرداخت اعتبار و بودجه نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه ها را پیگیری و علت تاخیر آن نبود وضعیت خوب اقتصادی سازمان ها و شرکت های دولتی است.

وی افزود: این رغبت در فرمانداران و شهرداری ها برای پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها وجود دارد. چنین پرداختی خودش ریشه فرهنگ است زیرا با پرداخت این نیم درصد کتابخانه ها توانمند شده و میتوانند خدامات مثبتی را به شهروندان ارائه دهند. در نهایت نیز شهروند با مطالعه و بافرهنگی خواهیم داشت که حقوق و عوارض خود را به شهرداری پرداخت می کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در زمینه آمار کتابخوان ها روشن فکری جزو دغدغه ها و یک بعد مسائل را دیدن مشکل ما است، درحالی که هم باید قشر روشنفکر را دید و هم قشر حوزوی را، امیدواریم با نوآوری و بیان مطالبی که در این ایام مناسبتش وجود دارد، بریدگی و از هم گسیختگی بین نسل ها را کاهش دهیم.

مقتدایی با اشاره به وضعیت مالی نامناسب نهاد کتابخانه ها و همچنین رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای دولتی اضافه کرد: تا پول نباشد تصمیمات محقق نمی شود و در شرایطی که داریم باید اولویت هایی را تعیین کنیم که هم وضع موجود را بهبود و هم برای پول هایی که در آینده به استان خواهد آمد، برنامه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن جمعیت ۱۳۰هزار نفری دانشجویان و ۶۵ هزار معلم آموزش پرورش در استان جزو آمار کتابخوان ها تاکید کرد: دوره های تکمیلی آموزش ضمن خدمت نیز جز آمار است و همه این موارد باید جزو آمار کتابخوانی قرار بگیرد. در حقیقت این آمار باید اصلاح شود و به جامعه امیدواری دهد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خوزستان عنوان کرد: باید به دنبال عوامل تشویقی برای افزایش سرانه مطالعه و میزان کتابخانه ها بگردیم و جنبه های مطالعاتی و تحقیقاتی هم باید اضافه شود.

مقتدایی با اشاره به وجود کتابخانه هایی تخصصی شرکت های بزرگ صنعتی و دولتی یادآورشد: هیچ استانی به اندازه خوزستان کتابخانه تخصصی ندارد و این ها باید به آمار کتابخوان ها و کتابخانه های استان اضافه شوند.

استاندار خوزستان با اشاره به هزینه کرد شرکت های صنعتی بزرگ استان در برنامه های جنبی، خواستار استفاده از این ظرفیت ها برای کمک به اصلاح وضعیت کتابخانه های استان شد.

وی با بیان اینکه باید به کتاب احترام گذاشت و برای آن ارزش قائل شد، تاکید کرد: هرگونه کتابی که محتوای مناسبی ندارد و با فرهنگ مغایرت دارد به راحتی در معرض دید عموم است و به راحتی مجوز چاپ می گیرد اما کتاب هایی که محتوای بسیار مناسبی دارند به صرف آنکه فرد خاصی آن را نوشته ماه ها منتظر چاپ می ماند.

مقتدایی گفت: در بحث کتاب اصل و اصالت کتاب است و بین کهنگی ها و اصالت ها باید تفکیک قائل شد تا با حذف بی حرمتی ها به سمت اصالت ها حرکت کنیم و در محتوای کتاب ها نیز بازنگری کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار