رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:
علم الهدی گفت: یکی از مشکلات عمده ما در نظام آموزشی پرورش ندادن دانشجویانی ایده پرداز و خلاق است درحالی که سایر دانشگاه های برتر دنیا به سمت و سوی ایده پروری رفته اند.
کد خبر: ۲۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 27 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید حسن علم‌الهدی،  رئیس پارک علم و فناوری خراسان در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری برگزار شد اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده ما در نظام آموزشی پرورش ندادن دانشجویانی ایده پرداز و خلاق است درحالی که سایر دانشگاه های برتر دنیا به سمت و سوی ایده پروری رفته اند.
وی ادامه داد: متاسفانه د رکشور ما به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت و نظارت جدی بر سرقت ها علمی و ادبی و..محققین و مخترعین ما دغدغه و ترس افشا و دزدیده شدن طرح هایشان را دارند اما در کشورهای دیگر با مسروقین ایده های ثبت شده برخورد جدی می شود.
علم‌الهدیی با تاکید برحرکت پارک علم و فناوری به سمت اقتصاد مقاومتی افزود: در تمام طرح های نو ومالکیت فکری که  در پارک علم و فناوری وجود دارد بحث اقتصاد مقاومتی نهفته است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به ثبت 50 درصد از طرح های ایده پردازان گفت:در طول سال 88 تا 94 تعداد 607 طرح به دفتر مالکیت فکری وارد شده است که از این تعداد 274 تا آن ثبت شده است،همچنین در ابتدا کار حمایت های مالی تا سقف 30میلیون ریال از ایده پردازان صورت گرفته است.
خراسان رضوی سومین شهر دانش بنیان
وی با اشاره اینکه استان خراسان رضوی سومین شهر دانش بنیان کشور به لحاظ حمایت ها مالی و شرکت های دانش بنیان است گفت: بعد  از تهران و اصفهان ،شهر مشهد با 46طرح بزرگ و 26 میلیارد تومان از این شرکت ها حمایت کرده است.
رسالت دانشگاه ها باید کارآفرینی باشد
در ادامه این نشست دکتر کاوه مشاور پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت:خلاقیت و نوآوری به عنوان یک فرصت رقابتی است و کسی میتواند گوی رقابت را از دیگر رقبا برباید که خلاقیت در فکرسازی و ایده سازی داشته باشد.
وی با تاکید براینکه رسالت دانشگاه ها بزرگ دنیاکارآفرینی است گفت: پارک علم و فناوری سعی داشته تا به سمت و سو این رویه حرکت کند و به تکیه بر اقتصاد تک محصولی همچون خام فروشی نفت پایان دهد.
کاوه در خصوص اقدامات و حمایت های پارک علم و فناوری از مختعین گفت: ما سعی داریم با استقبال از ایده های افراد راه ثبت اختراع آنها را آسان کنیم و سد های پیش رو افراد را برداریم
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناصر
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
جناب دکتر فرهیخته، اولا خودتان وسپس سایر اساتید معزز دانشگاه ها آیا ایده پرداز بوده و هستید؟که دانشجویان طفلکی ایده پرداز بشوند! مگر شما حضرات اساتید الگو ی آنان نیستید؟ اگر نیستید پس هیچ نگویید و بروید کنار.اگر الگو هستید پس عیب از خودتان است .خودتان را اصلاح کنید! این هم دلیل وبرهان بسیار ساده .بسم الله.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار