معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان:
گیلانی‌ها با منافع آبزیان آشنا هستند و مصرف سرانه ماهی 14 کیلوگرم در استان است.
کد خبر: ۲۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 12 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، اکبر ایلدرم پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مراکز صید این شهرستان با اشاره به سالانه 15 هزار تن صید توسط صیادان در دریای خزر اظهار کرد: 170 میلیارد تومان درآمد ناخالص میزان صید مذکور است.

وی به فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلانی‌ها با منافع آبزیان آشنا هستند و مصرف سرانه ماهی 14 کیلوگرم در استان است.

ایلدرم خواستار متعادل شدن نرخ ماهی برای مصرف‌کننده شد و تصریح کرد: تعادل در نرخ عرضه ماهی در افزایش مصرف آبزیان تاثیرگذار است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با تاکید بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بیان کرد: بسیاری از رودخانه‌های استان آلوده است و این آلودگی به دریا می‌ریزد.

وی نسبت آلودگی سواحل جنوبی دریای خزر را کمتر از کشورهای هم‌‍جوار ایران عنوان کرد و گفت: کشورهای دیگر دارای آلودگی نفتی هستند.

ایلدرم با بیان اینکه مقدار آلودگی جنوب دریای خزر به اندازه‌ای نیست که روی سلامت آبزیان تاثیرگذار باشد، خاطرنشان کرد: آلودگی بالاتر از حد مجاز در ساحل جنوبی دریای خزر نداریم و تاکنون گزارشی مبنی بر آلودگی آبزیان ارائه نشده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان به آلودگی گونه ماهی کفال در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با ورود دامپزشکی و اطلاع‌رسانی به‌موقع ماهی‌های آلوده در محدوده صید معدوم شدند.

وی با اشاره به اینکه موردی از بیماری ماهی کفال با کمک طبیعت در سال 93 گزارش نشده است، اظهار کرد: سال گذشته ماهیان صید شده از سلامت کامل برخوردار بودند.

ایلدرم به صید ماهی به صورت سنتی پره اشاره کرد و افزود: ماهی در روش مذکور به صورت زنده صید می‌شود اما عرضه در بازار به صورت غیربهداشتی است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با بیان اینکه بازار الگویی عرضه ماهی با کمک دامپزشکی، شهرداری و ... در رشت احداث شده است، تصریح کرد: ماهی در بازار مذکور به صورت بهداشتی عرضه می‌شود.

وی بر استانداردسازی بازارهای ماهی موجود تاکید کرد و گفت: گیلان استانی گردشگر محسوب می‌شود و ماهی یکی از سوغات این استان است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار