مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران گفت: دهها تن زباله از مناطق طبيعي، تفرجگاه ها و اماكن عمومي استان تهران در هفته زمين پاك، پاكسازي و جمع آوري شد.
کد خبر: ۲۱۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 26 April 2016
محمدهادي حيدرزاده افزود: يكي از معضلات زيست محيطي موجود در سطح استان وجود انبوهي از زباله هاي رها شده در مناطقي است كه قابليت گردشگري و تفرجي دارند.

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با انتقاد از اينكه اقدامات نمادين تاثير زيادي در ساماندهي وضعيت محيط زيست نخواهد داشت، افزود: در بيشتر كشورها حفاظت از محيط زيست به عنوان يك ارزش اجتماعي در فرهنگ مردم نهادينه شده و در سطح كلان بين محيط زيست و اقتصاد رابطه معناداري وجود دارد.

وي گفت: متاسفانه در كشور ما جمع آوري زباله كار كم اهميتي تلقي شده و عموم مردم نيز به جنبه هاي اقتصادي حاصل از مديريت صحيح پسماند ها آگاهي ندارند.

حيدرزاده تصريح كرد: بيشتر زباله هاي رها شده در طبيعت قابليت بازيافت مجدد دارد و در صورت توجه به اين موضوع صرفه اقتصادي نيز دارد.

مديركل حفاظت محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه در طول هفته گراميداشت زمين پاك، برنامه هاي پاكسازي از مناطق طبيعي، تفرجگاه ها و اماكن عمومي با شعار «با زمين مهربان باشيم» در سطح استان تهران برگزار شد، اظهار كرد: اين مراسم ها با همكاري و مشاركت دستگاه ها و سازمان هاي مختلف، تشكل هاي مردم نهاد زيست محيطي، گروه هاي داوطلب مردمي، علاقه مندان به طبيعت و دانش آموزان مدارس اجرايي شد.

وي خاطرنشان كرد: در مجموع بيش از دهها تن زباله خشك و تر از اين مناطق جمع آوري و به مكان هاي مناسب منتقل و دفع شدند.

مراسم روز جهاني زمين پاك هر ساله در 22 آوريل (سوم ارديبهشت ماه) در سراسر جهان برگزار مي شود و در ايران نيز امسال با شعار«با زمين مهربان باشيم» به مدت يك هفته از روز دوم ارديبهشت‌ ماه آغاز شده است.

در اين هفته مراسم و برنامه هاي مختلف به منظور حفظ و صيانت از محيط زيست برگزار مي شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار