کد خبر: ۲۱۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 25 April 2016

جریان دلواپس که نگاه مثبتی به عملکرد دولت ندارد برخی کاستی ها را دست‌مایه قرار داده و تلاش می کنند تا با بزرگ نمایی آنها روحیه امید و نشاط را از جامعه بردارند.

دلاور حیدر پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جمع خبرنگاران استان با اعلام این مطلب تاکید کرد: تمامی آمارهای ارائه شده در‌باره میزان مرکبات فاسد شده کذب بوده و دولت این حق را برای خود قائل است تا علیه اعلام کنندگان این آمارها شکایت کند.
وی با اشاره به ادعاهای مطرح شده از طرف محمد رضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی باغداران استان مازندران در‌باره فاسد شدن 10 هزار تن از مرکبات ذخیره‌سازی شده در مازندران تاکید کرد: او باید مستندات و مدارک خود را در‌باره این ادعاها ارائه دهد.
این مقام ارشد جهاد کشاورزی مازندران  در ادامه گفت: این آقا در برنامه خبری صدا و سیما به مدت 8 دقیقه مرتب آمارهایی می دهد که هیچ دلیلی برای صحت آنها وجود ندارد.
صدا و سیما در حالی از این فرد گفت وگوی خبری می گیرد که او در حال حاضر هیچ سمتی در این باره ندارد و ضرورت داشت تا حداقل در کنار گفته های او با یک مقام مسول نیز صحبتی انجام می‌گرفت تا حقیقت ماجرا پنهان نماند.
وی در تشریح ماجرای فاسد شدن مرکبات گفت: در سال 94 ما 30 هزار تن مرکبات از استان تهیه کردیم و 7 هزار تن نیز از استان های جنوبی به این مقدار افزودیم که در مجموع 37 هزار تن مرکبات ذخیره سازی شد. از این میزان تنها 4 هزار تن که کمتر از متوسط کشوری است ضایعات داشتیم و مدارک و مستندات آن نیز موجود است.
وی با تاکید بر اینکه از این میزان 5 هزار تن از مرکبات توسط این آقا تامین شده بود ، ادامه داد: از مرکبات تامین شده اتحادیه باغداران متاسفانه 50 درصدش فاسد شد که دلیل آن بی دقتی وی در هنگام ذخیره سازی بوده است.

بی تجربگی علت ضایعات اخیر بار پرتقال
اتحادیه تعاون روستایی کشور که به تازگی وارد موضوع تنظیم بازار پرتقال شده به علت بی تجربگی و نداشتن زنجیره مناسب توزیع، منجر به فاسد شدن حجم زیادی پرتقال شده است.
مدیر عامل اتحادیه شرکت های تعاونی باغداران استان مازندران نیز در ارتباط تلفنی با خبر 21 سیما درباره محموله پرتقال های فاسد شده در روزهای اخیر افزود: میزان پرتقالی که دچار آفت شده عدد و رقمش متفاوت است قبلا هم گفته بودم چنانچه 40 هزار تن پرتقال برای توزیع به استان ها آورده باشند حدود 25 تا 35 درصد از این بار حتما دچار ضایعات شده است.
محمدرضا شعبانی گفت:‌جابجایی زود هنگام بار از مازندران،‌ انبارداری نامناسب و عدم مدیریت در توزیع آن علت این اتفاق بوده است. وی در ادامه افزود: اتحادیه شرکت های تعاونی باغداران استان مازندران 7 سال این طرح را اجرا کرده و 24 استان طی آن تنظیم بازار شده اند‌.
شعبانی گفت: تعاونی روستایی از پیکره دولت و کاملا وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است و حتماً در تمام محصولات منجر به این خسارات شده است اما چون منابع تامین کننده این تعاونی خزانه دولت است و به آسانی پول در اختیار آنها قرار میگیرد به ضرر و سود آن توجه چندانی ندارند.
وی در دفاع از عملکرد اتحادیه باغداران مازندران افزود: دو بار از رئیس جمهور،‌ مجلس شورای اسلامی، دو وزیر و مقامات محلی برای تنظیم مناسب بازار لوح تقدیر گرفته ایم اما اکنون می خواهند ما را تخریب کنند.
شعبانی گفت:‌ ما تولید کنندگان دغدغه های فراوانی داریم و مدیریت وظیفه دولت است
خبرشمال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار