رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در بحث شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان، مقایسه‌ای بین سال 57 و سال 94 انجام شده که طی آن مشخص شد شاخص امید به زندگی از 54 سال به 73 سال افزایش داشته همچنین میزان واکسیناسیون از 40 درصد به 100 درصد رسیده است.
کد خبر: ۲۱۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 26 April 2016
رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در بحث شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان، مقایسه‌ای بین سال 57 و سال 94 انجام شده که طی آن مشخص شد شاخص امید به زندگی از 54 سال به 73 سال افزایش داشته همچنین میزان واکسیناسیون از 40 درصد به 100 درصد رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر" محسن ترکاشوند" در جمع خبرنگاران، به ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال طی 37 سال اخیر اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته آمار مرگ‌ومیر نوزادان کاهش چشمگیری داشته و از هر هزار تولد زنده ممکن است 9.1 نوزاد در ملایر فوت کند این درحالیست که این آمار حتی در کشورهای پیشرفته هم هنوز به زیر 5 نرسیده است.

وی با اشاره به اقدامات خوب مسئولان بهداشت و درمان کشور در سال‌های پس از انقلاب، گفت: کاهش عوارض و میزان مرگ ومیر مادران باردار و تقدیر سازمان‌های جهانی از حوزه بهداشت و درمان ایران نشانه عملکرد خوب این بخش است.

ترکاشوند یادآور شد: در سال 57، 50 درصد ماماها، محلی و فاقد آگاهی و تخصص بودند این درحالیست که در حال حاضر کلیه زایمان‌ها در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مجهز و توسط افراد آموزش دیده و متخصص انجام می‌شود.


وی یادآور شد: امسال طبق ارزیابی وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان امام حسین(ع)، بیمارستان مهر و بیمارستان دکتر غرضی ملایر، به عنوان بیمارستان‌های درجه یک کشوری شناخته شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر در بخش دیگری از سخنانش نگاه دولت "تدبیر و امید" و وزارت بهداشت را به این حوزه، نگاهی سازنده و مثبت عنوان کرد و گفت: طی 2 سال اخیر با اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح شهرستان ملایر افزون بر 50 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

ترکاشوند گفت: این مبلغ در قالب اعتبارات، تجهیزات و امکانات پیشرفته پزشکی بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان به ملایر تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سال 94 یکی از سال‌هایی بود که حوزه بهداشت و درمان کمترین تنش را داشت، ادامه داد: تحولات اساسی در این عرصه رخ داد که شامل تعمیر خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی روستاها، خرید تجهیزات و امکانات پزشکی، تهیه مبلمان اداری، پرداخت معوقات و بدهی‌ها در بخش حاملان انرژی، پرداخت هزینه‌های پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران و جذب پزشکان متخصص بود.

اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) باید سریع تر تعیین تکلیف شود

ترکاشوند در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعیین تکلیف پروژه اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، نسبت به تأخیر در عملیات اجرایی این پروژه مهم، گلایه کرد و گفت: با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و شبکه بهداشت و درمان ملایر افزون بر 70 میلیون تومان صرف تهیه نقشه پروژه، خاک‌شناسی، جانمایی و...شده است و همچنان منتظر صدور مجوز و توافق نهایی بین اوقاف و شهرداری ملایر هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به قرارگرفتن ملایر در مسیر مواصلاتی غرب کشور و افزایش شمار بیماران تصادفی، احداث این اورژانس در بیمارستان امام حسین(ع) یکی از ضروریات شهرستان است که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر شهرداری و اوقاف به توافق برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار