رئیس مرکز بهداشت ایذه از راه‌اندازی نخستین کلینیک تخصصی درمان دیابت در این شهرستان به مناسبت هفته سلامت خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 25 April 2016
امرالله مردانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی درمان دیابت در این شهرستان اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گونه کلینیک و فعالیت رسمی برای درمان دیابت و ارائه خدمات به بیماران دیابتی در ایذه وجود نداشته و برای اولین‌بار این امر در سطح این شهرستان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های مستمر مدیریت شبکه بهداشت و درمان ایذه باعث محقق شدن این امر شد، افزود: علاوه بر راه‌اندازی این مرکز، در کنار آن کلینیک فشار خون نیز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت ایذه اضافه کرد: در گذشته برای مراجعه‌کنندگان درمان دیابت در شهرستان ثبت منظم و سیستم شناسایی وجود نداشت، ولی با راه‌اندازی یک مرکز رایانه‌ای از این پس تمام معاینات بیماران در مرکز فشار خود و دیابت به صورت یک پرونده در سیستم ذخیره می‌شود.

مردانی با بیان اینکه در کلینیک دیابت خدمات رایگان به بیماران ارائه می‌شود، تصریح کرد: این کلینیک به مناسبت هفته سلامت در این شهرستان افتتاح و به مناسبت این هفته 9 گلوکومتر و انسولین رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد تا کمی از فشار خرید آن کاسته شود.

وی ادامه داد: در این مرکز در ابتدا بیماران دیابتی معاینه شده و با توجه به تأثیر بیماری بر هر یک از اجزای بدن به پزشک مربوطه معرفی خواهد شد تا روند درمان به‌صورت تخصصی صورت گیرد.

مردانی اضافه کرد: در کنار این خدمات، در این مرکز پزشک عمومی، کارشناس تغذیه، مشاور روانشناسی و... نیز به خدمت‌رسانی به بیماران خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه تغذیه مردم شهرستان و برنامه‌های آنها روزبه‌رو در حال تغییر است، گفت: این تغییرات روند رو به رشد حرکت به‌سمت بیماری دیابت را داشته و این در حالی است که اینک شیوع بیماری در افراد روستایی شهرستان بالای 30 سال 4 درصد پیش‌بینی شده است.

رئیس مرکز بهداشت ایذه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون سیستم جامعی برای شناسایی این بیماران وجود نداشته یا همه بیماران دیابتی شناسایی نشده‌اند، میزان درصد مشخصی برای تعداد بیماران این امر مشخص نیست و با توجه به راه‌اندازی این کلینیک در آینده این میزان مشخص خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار