کد خبر: ۲۱۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 24 April 2016


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی در البرز رتبه برتر کشوری را دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدمجید موسوی ظهر امروز در نخستین نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که در استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز دارای توانمندی‌های بسیاری در حوزه کشاورزی است.

وی ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بسیار بالا توانسته است که طی سال‌های متوالی این استان رتبه برتر کشوری را در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی به خود اختصاص دهد.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: وجود مراکز تحقیقاتی کشاورزی، ‌صنایع و وجود سازمان تحقیقات آب و خاک در این استان سبب شده است که البرز به لحاظ استفاده از منابع آب و خاک نیز دارای رتبه‌های برتر کشوری باشد.

موسوی با بیان اینکه وسعت اراضی کشاورزی در این استان 75 هزار هکتار است افزود: با وجود وسعت بسیار کم زمین‌های کشاورزی اما این استان توانسته در تولید محصولات کشاورزی به خوبی عمل کند و بیش از دو درصد تولیدات این حوزه را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به برتری این استان از لحاظ تولیدات کشاورزی بیان داشت: البرز در زمینه بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است که این محصولات شامل تولیدات قارچ خوراکی، توت فرنگی، آلو، هلو، شلیل، گیلاس است.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز از لحاظ تولید محصول استراتژیک گندم نیز حائز رتبه برتر است، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی شورای بخش تحقیقات کشاورزی در این استان بتوانیم رکوددار بسیاری از محصولات کشاورزی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار