مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی هرمزگان گفت: در طرح واکسیناسون رایگان تب مالت از ابتدای سال تاکنون ۲۱ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در مقابل این بیماری واکسینه شدند.
کد خبر: ۲۱۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 24 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسینی با اعلام این خبر در یک نشست خبری افزود: تا پایان طرح قرار است ۴۱ هزار و ۳۲۰ راس دام واکسینه شوند.

وی اظهار کرد: واکسیناسیون دام های سبک و سنگین امسال نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.
مرحله نخست طرح واکسیناسیون رایگان تب مالت از ۷ فروردین آغاز شده است و تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.
مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد:  پیش بینی می شود در مرحله دوم این طرح در زمستان امسال نیز ۱۵۹ هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شوند.
حسینی بیان کرد: طرح همگانی مایه کوبی بروسلوز دامی (گاو، گوساله، بره و بزغاله) با بهره گیری از توان بخش دولتی و غیر دولتی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: انتقال عامل بیماری بروسلوز به واحدهای دامداری از طریق خرید دام‌های جدید صورت می‌گیرد.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی هرمزگان افزود: به دامداران توصیه می شود از خرید دام‌های بدون پیشینه بهداشتی مشخص که واکسینه نشده‌اند خودداری کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تب مالت یک بیماری واگیر‌دار مشترک بین انسان و دام است، بیان کرد: شهروندان نیز از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه استفاده کنند و در صورت تمایل به استفاده از شیر خام، آن را به مدت ۲۰دقیقه بجوشانند.

وی در پایان با بیان اینکه شیوع این بیماری به علت افزایش مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه بیشتر می‌شود ، اظهار کرد: پارسال ۱۱۴ هزار و ۶۱۶ راس دام سبک و سنگین در مقابل تب مالت واکسینه شدند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار