رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روزانه یک نفر در استان فارس به نارسایی کلیه دچار می شود در حالیکه با ورزش می توانیم بسیاری از بیماری ها را دفع کنیم.
کد خبر: ۲۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 23 April 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: محمد هادی ایمانیه در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت، گفت: با چند کار ساده می‌توان جلوی ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت را گرفت.

وی ادامه داد: در بعضی موارد با خودمراقبتی بدون مراجعه به پزشک هم می‌توان از بروز خیلی از بیماری‌ها، پیشگیری کرد، با مراجعه به پزشکان خانواده و مراقبان سلامت پرونده‌های سلامت خود را تکمیل و سالیانه یک بار هم شده با معاینه‌های مربوطه از ابتلا به بیماری‌های خطرناک جلوگیری کنید.

ایمانی ادامه داد: در سال‌های گذشته، دانش آموزان مخاطب آموزش‌های سلامت نبودند و تصور بر این بود که این گروه سنی متوجه خیلی از مسائل نیستند، اما نسل‌های جدید باهوش و با استعداد هستند و خیلی راحت مطالب را جذب می‌کنند و باعث امیدواری آینده کشور هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: وزارت بهداشت تصمیم گرفت که از دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت استفاده کند، تا پیام‌های مربوط به بهداشت و سلامت را به خانواده‌های خود منتقل کنند.

ایمانیه با اشاره به اینکه دیابت را به عنوان مادر بسیاری از مریضی‌ها نامگذاری کرده‌اند، گفت: علت اصلی نارسایی کلیه دیابت است و بر اساس آمارها، در استان فارس هر روز یک نفر به بيماران مبتلا به نارسایی کلیه اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: عقل و درایت و تفکر ایجاب می‌کند که با آگاهی از این بیماری و اقدامات مناسب، جلوی یک فاجعه را بگیریم، نه اینکه وقتی اتفاق افتاد تازه به فکر خرید دستگاه دیالیز و انجام کارهای درمانی و پیدا کردن افراد نیکوکار برای ساختن بيمارستان و درمانگاه باشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
برو راه میرو مگو چیست راه
که سرمایه جاودانیست گاه
دریای غم ساحل نداره ای بزرگوار پارو بزن!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار