کد خبر: ۲۱۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 21 April 2016


مدیرکل اداره محافظت از محیط زیست استان البرز با اشاره به آموزش‌هایی که به کارشناسان محیط زیست تحت عنوان شناسایی پرنده‌ها داده شد، گفت: در حوزه خزندگان نیز مطالعه جامعی با دانشکده محیط زیست آغاز کردیم که یک گونه جدید خزنده در استان البرز شناسایی شد.

حسین محمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه استان البرز به سبب بعد جغرافیایی و تنوع پستی و بلندی و اقلیمی، از انواع گونه جانوری و گیاهی خوبی برخوردار است، اظهار داشت: تا سال 1393 نزدیک به 110 گونه پرنده در استان البرز شناسایی و گزارش شده است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه با آموزش‌هایی به کارشناسان محیط زیست تحت عنوان شناسایی پرنده‌ها و بکارگیری پرنده‌شناسان ملی، توانستیم 100 گونه پرنده جدید در استان را شناسایی کنیم، گفت: در حوزه خزندگان نیز مطالعه جامعی با دانشکده محیط زیست آغاز کردیم که یک گونه جدید خزنده در استان البرز شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه این گونه جدید خزنده که در هیچ نقطه‌ای از جهان یافت نشده، در سازمانهای بین‌المللی در حال نام‌گذاری است، افزود: این گونه خزنده از گونه مارها است که بعد از نام‌گذاری در رسانه‌ها اعلام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه نیروگاه منتظرالقائم جزو منابع اصلی آلایندگی بوده است، گفت: این نیروگاه روزانه 2 میلیون لیتر سوخت مازوت مصرف می‌کرد که از سال گذشته استفاده از آن قطع شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار استان البرز نیروگاه شهید رجایی وجود دارد که روزانه 5 میلیون لیتر مازوت مصرف می‌کرده است، افزود: این نیروگاه نیز در پایان سال گذشته نوع سوخت مصرفی خود را تغییر داد.

محمدی با بیان اینکه در استان البرز روزانه 2.5 میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود، گفت: خودروها نیز جزو آلاینده‌ها هستند و روزانه نزدیک 700 هزار لیتر نفت و گاز مصرف می‌شود.

وی با اشاره به توسعه و نوسازی حمل و نقل عمومی که در دستور کار وزارت کشور و شهرداری‌ها برای کاهش آلودگی است، افزود: بحث کاهش ترافیک برون شهری در اتوبان تهران به کرج و کرج به قزوین برای کاهش آلودگی در دستور کار قرار دارد.

محمدی با بیان اینکه در ابتدای سال 93 برای کاهش آلودگی هوا بنزین یورو 4 در سطح استان البرز پخش شد، گفت: این امر تاثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی هوا داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار