مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: به اقتصاد مقاومتی نمی‌توانیم جامه عمل بپوشانیم مگر اینکه از همه ظرفیت‌ها در جامعه استفاده شود که بخشی از آن در گذشته نهفته است.
کد خبر: ۲۱۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 21 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، مریم جمشیدی در حاشیه اختتامیه جشنواره غذاهای بومی و محلی رامسر اظهار کرد: فرهنگ بزرگ‌ترین شاکله ماندگاری گذشته است، نگهداری و نگهبانی این فرهنگ جز با حفظ و انتقال آن امکان‌پذیر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این فرهنگ باید در لباس، غذا و شکل‌های مختلف نشان داده شود، افزود: مازندران لبریز از الگوهای بومی و محلی است، این الگوها می‌توانند برای جوانان و نسل جدید ایجاد انگیزه کرده و مانع از الگوپذیری نسل جدید از فرهنگی شوند که آموزه‌های آن با فرهنگ ما هم‌خوانی ندارد و این توجه به روش‌های سنتی سبب ایجاد هویت به جوانان می‌شود که خلاءهایی نیز در آن ایجاد شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه مازندران در حوزه‌های مختلف غذا، آداب و رسوم و لباس سنتی شاکله‌های فرهنگی بی‌مانندی در کشور دارد، گفت: درباره پوشش می‌توان گفت که علاوه بر محفوظ بودن حرمت زن، از ترکیب رنگ‌ها نیز در پوشش مازندرانی استفاده شده که اگر مورد توجه قرار نگیرند، سبب رو آوردن به الگوهای نامناسب می‌شود.

جمشیدی ادامه داد: کشورهای زیادی از راه‌های مختلف برای خود فرهنگ می‌سازند تا به‌خود هویت دهند اما ایران و به‎ویژه مازندران دارای فرهنگ دیرینه‌ای است.

وی بیان کرد: به اقتصاد مقاومتی نمی‌توانیم جامه عمل بپوشانیم مگر اینکه از همه ظرفیت‌ها در جامعه استفاده شود که بخشی از آن در گذشته نهفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: از جشنواره غذاهای بومی و محلی در رامسر استقبال خوبی شد و توسط بانوان فعال این شهرستان غذاهای متنوعی نیز ارائه شد.

 در پایان جشنواره به نفرات اول تا ششم جوایزی اهدا شد که مهم‌ترین امتیاز آنها طبخ غذاهای بومی رامسر بوده است.

* رامسر به شهر آفرینش غذاهای بومی و محلی تبدیل می‎شود

فرماندار رامسر نیز در این جشنواره، رامسر را بهشت خدا توصیف کرد و گفت: در اردیبهشت‌ ماه در بهشت زمینی خدا شاهد جشنواره‌های بسیاری هستیم که نمونه آن جشنواره غذاهای بومی محلی رامسر است که بانوان فعال در حوزه آشپزی دست‌پخت خود را به نمایش گذاشتند.

حسین شعبان‌سروری اظهار کرد: بانوان فعال می‌توانند با دریافت مجوز در مراکز تفریحی غرفه‌هایی را داشته باشند و محصولات باکیفیت خود را در مکان مناسب با قیمت مناسب ارائه دهند.

وی با توجه به عوامل توسعه اجتماعی شهر، به وجود مردم خونگرم و مهمان‌نواز رامسر اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره‌ها سبب ارتقای شهرستان و ایستایی گردشگران در رامسر است.

فرماندار رامسر در پایان با اشاره به اساتید و آشپزهایی که در سطح شهرستان رامسر هستند، گفت: این شهرستان در آینده به شهر آفرینش غذاهای بومی و محلی تبدیل می‎شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار