مديركل حج و زيارت خوزستان گفت:صدور رواديد زائران اربعين حسيني در سال جاري از سوي كنسولگري عراق در استان پيگيري مي شود.
کد خبر: ۲۱۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 20 April 2016
ناصر حويزاوي چهارشنبه در خرمشهر در جمع گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته با هماهنگي وزارت امور خارجه حسب نياز، نمايندگان كنسولگري عراق در شهرهاي خرمشهر، اهواز، دشت آزادگان و بستان مستقر شد و تجربه موفقي بود و اگرچه نواقصي داشت، سعي مي شود اين نواقص برطرف شود.

وي افزود:امسال نيز به منظور سهولت كار زائران، صدور رواديد زائران اربعين از كنسولي عراق در شهرهاي مذكور پيگيري مي شود كه تحقق آن به نظر قطعي وزارت كشور بستگي دارد.

حویزاوي با بيان دستاوردهاي نشست مشترك روز گذشته ستاد هماهنگي اربعين شهرستان هاي جنوبي استان خوزستان در خرمشهر، گفت:با توجه به افزايش تردد زائران اربعين از مرزهاي شلمچه و چذابه، بازديد ميداني از زيرساخت هاي مزر شلمچه با حضور فرمانداران شهرستان هاي آغاجاري، اميديه، بهبهان، آبادان و خرمشهر و ديگر مسئولان دستگاه هاي مربوط انجام شد و نقاط قوت و ضعف در برنامه هاي اربعين سال گذشته مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

مديركل حج و زيارت خوزستان اظهار داشت:اميدواريم با همكاري بين بخشي دستگاه ها، زيرساخت ها بيش از گذشته فراهم شده و مشكلات رفع شود تا زائران بدون كمترين مشكل به عتبات عاليات سفر كنند.

اين مسئول در اداره كل حج و زيارت خوزستان همچنين با تجليل از اقدامات انجام شده براي تامين رفاه زائران در مز شلمچه، گفت:احداث پايانه مسافري شلمچه از اقدامات بزرگ است كه اميدواريم اين پروژه بزودي بهره برداري شود.

مرزهاي مهران در استان ايلام و چذابه و شلمچه در خوزستان از مبادي زميني تردد زائران اربعين و عتبات عاليات است.

در اربعين سال گذشته 700 هزار زائر از دو مرز شلمچه و چذابه به عراق عزيمت كردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار