تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بر لزوم تسریع در اجرای طرح‌های منتهی به خروج حرم مطهر از بن‌بست ترافیکی و تسهیل دسترسی مجاوران و زائران به این مکان قدسی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۱۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 17 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر شیراز، معابر منتهی به حرم را در ایام و مناسبت‌های مختلف، پاسخگوی خیل عظیم مشتاقان زیارت بارگاه حضرت شاهچراغ(ع) ندانست و بر لزوم اندیشیدن و اجرایی شدن تدابیری در این خصوص تاکید کرد.

دستغیب با قدردانی از اجرایی شدن طرح تعریض خیابان هجرت و برنامه امتداد آن تا حرم احمدابن‌موسی(ع)، احداث یک خیابان مناسب در حد فاصل جنوب و شمال حرم مطهر را اقدامی ضروری برای خروج این حرم مقدس از بن‌بست ترافیکی عنوان کرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) همچنین گفت: برخی ساخت و سازها در خیابان‌های اطراف حرم مطهر(ع) ممکن است در آینده باعث بروز مشکلاتی در مسیر توسعه این مکان شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنا بر آمارهای اعلام شده، شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از یکصد هزار زائر وارد حرم مطهر شده‌اند که این نشان‌دهنده لزوم توسعه مناسب و تسریع در ایجاد راه‌های دسترسی متناسب است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه ویژه به حرم مطهر احمدابن موسی‌(ع)، طرح 57 هکتاری توسعه حرم را در راستای تحقق منویات معظم‌له عنوان و در خصوص برخی اظهارنظرها در مورد تخریب خانه‌های تاریخی شیراز در صورت اجرای این طرح،‌ گفت: مدیریت این آستان مخالف از بین رفتن آثار تاریخی است. حتی خانه تاریخی حسنی و چند خانه تاریخی دیگر توسط مدیریت حرم اداره می‌شود، اما متاسفانه برخی افراد هستند که به جای حفظ آثار تاریخی به دنبال حفظ ظاهر خانه و کوچه‌ها به همان شکل قدیمی هستند که این طرز فکر اشتباه، قطعآ موجب کندی کار توسعه حرم مطهر(ع) می‌شود.

دستغیب به تخریب خانه خشت و گلی عشقی در خیابان 9 دی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: علی‌رغم هشدارهایی که از قبل داده شده بود، در ایام نوروز دیوارهای اطراف این بنا تخریب شد و به چند ماشین خسارت وارد کرد که آن موقع مشخص نبود نقش میراث فرهنگی در این حادثه چه بوده است؟

وی همچنین خواستار تشکیل کارگروهی متشکل از اعضاء شورای اسلامی، شهرداری و آستان مقدس شاهچراغ(ع) برای رفع مشکلات موجود این حرم مطهر شد.

رئیس شورای اسلامی شیراز نیز با قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در راستای توسعه حرم، آمادگی شورا و شهرداری را برای همکاری در راستای تحقق طرح توسعه اعلام کرد.

غلام‌مهدی حقدل با بیان اینکه 85 درصد اعتبارات شهرداری شیراز به اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص دارد، گفت: امسال سال بهره‌برداری از تلاش‌ها و فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز سال گذشته رتبه اول جذب بودجه را بین کلان شهرهای کشور به خود اختصاص داد و امسال نیز بسیاری از طرح‌های نیمه تمام شهرداری در بخش‌های مختلف تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار شیراز نیز با اشاره به همراهی مجموعه شهرداری با طرح توسعه حرم مطهر، گفت: آماده برگزاری جلسه‌های مختلف با مسئولان حرم مطهر در راستای رفع مشکلات موجود هستیم.

علی‌رضا پاک‌فطرت با اشاره به بازگشایی خیابان هجرت در سال 94 گفت: این آمادگی وجود دارد تا در راستای بهبود مسیرهای عبور و مرور در اطراف حرم مطهر برنامه‌های منسجم و آینده نگرانه تدوین و اجرایی شود.

شهردار شیراز همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز از ابتدای امسال کار و تلاش را بیش از گذشته سرلوحه برنامه های خود قرار داده و در راستای شعار سال موارد مربوط به توسعه شهری شیراز را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار