جمعی از هنرمندان خوزستانی در اعتراض به واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی روز گذشته در مقابل این موزه تجمع کردند.
کد خبر: ۲۱۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 17 April 2016

سال گذشته موزه هنرهای معاصر اهواز طی قراردادی برای مدت چند سال به بخش خصوصی واگذار شد که این اتفاق موجب برانگیخته شدن اعتراض هنرمندان به دلیل استفاده غیرتخصصی از این مکان فرهنگی شد.

در این تجمع محمدکاظم فلسفی، گرافیست، به نمایندگی از هنرمندان معترض گفت: قرار بود موزه به دست هنرمندان سپرده شود اما به دلایلی که ما هم از آن‌ها بی‌خبریم به بخش غیرمتخصص سپرده شد.

وی بیان کرد: پس از واگذاری موزه اعتراض‌های جسته و گریخته و متفرق هنرمندان هیچ کاری از پیش نبرد. برای همین تصمیم گرفتیم همگی با هم تلاش کنیم تا حرکتی متحد داشته باشیم و یک خرد جمعی پشت خواسته ما باشد و مثل بقیه جاها که موزه را هنرمندان اداره یا بخش تخصصی اداره می‌کند این موزه نیز به هنرمندان یا بخش تخصصی بازگردد.

فلسفی تصریح کرد: این اعتراض نیست بلکه خواسته‌ای است که حق ما نیز محسوب می‌شود.

در پایان هنرمندان بیانیه‌ زیر را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کردند:

«به ‌نام آن‌ که جان را فکرت آموخت /چراغ دل به نور جان برافروخت

هنوز صاحبان منصب و تریبون به حوزه‌ فرهنگ و هنر به ‌عنوان یک حوزه‌ تخصصی نمی‌نگرند و هر کسی حتی ناآشنا با این حوزه به خود اجازه می‌دهد درباره‌ تخصصی‌ترین موضوعات فرهنگی ــ هنری اظهار نظر کند و حتا مدعی مدیریت در این حوزه باشد.

جناب آقای دکتر جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

آن‌ چه در سطور بالا ملاحظه فرمودید فرازی از صحبت‌های حضرت‌ عالی درباره‌ یکی از موانع موجود در عرصه‌ فرهنگ و هنر ایران ‌زمین است. دلگرمی به این بیانات ما را بر آن داشت تا شما را از احوال این روزهای موزه‌ هنرهای معاصر اهواز آگاه نماییم. مستحضر باشید واگذاری غیرمسؤولانه و غیرتخصصی این پایگاه مهمِ فرهنگی و هنری هنرمندان خوزستان را به شدت نگران نموده است که انعکاس این نگرانی را که در آثارشان هویدا است به پیوست این نامه خدمتتان ارسال می‌نماییم.

ما امضاکنندگان این نامه با امید و اعتماد به هنرشناسی و تدبیر جناب‌ عالی چشم‌انتظار گشایش این گره به دستان شما هستیم.»

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار