کد خبر: ۲۱۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 17 April 2016
 به گزارش تابناک یزد،معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت ۶۴ مرکز درمان اعتیاد در یزد، گفت: ماهیانه حدود ۴۰ نفر بیمار در معرض سوء مواد مخدر به مراکز اقامتی میان مدت جهت درمان مراجعه می‌کنند.

محمدعلی صادقی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد، با اشاره به افزایش آمار اعتیاد در چند سال اخیر اظهار داشت: در حال حاضر 14 مرکز اقامتی میان‌‌مدت، 45 مرکز درمان سرپائی و 5 مرکز کاهش آسیب اعتیاد تحت نظارت اداره بهزیستی در استان یزد فعال هستند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد بیان کرد: ماهیانه حدود 40 نفر بیمار در معرض سوء مواد مخدر به مراکز اقامتی میان‌مدت جهت درمان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: مراکز اقامتی میان‌مدتی که به عنوان یکی از روش‌های درمان، به مدت 4 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، این مراکز توسط گروه و به کمک یک معتاد بهبودیافته به معتاد و به معتاد در حال بهبودی انجام می‌گیرد.

محمدعلی صادقی پور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این مراکز بتوانند خدمات مورد نظر مراجعین را تأمین کنند و با امید به اینکه آمار اعتیاد در کشور و در سطح استان کاهش یابد گفت: در مراکز سرپایی درمان معتادین، که کادر آن‌ها از نیروی متخصص شامل روانپزشک، پزشک، روان‌شناس، مددکار، فعالیت می‌کنند هم در درمان نگهدارنده و هم سم‌زدائی برای افراد بیمار خدامات ارائه می‌دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار